Átdizájnolta a bankkártyáit a brit Startling neobank. Össze is zavarta vele rendesen az ügyfeleit.

Az emberben él egy kép, hogy hogyan néz ki a bankkártya. Fekvő téglalap, rajta a tulajdonos nevével, a bankkárty számával, chippel, a hátlapon pedig mágnescsíkkal és aláírással. Ezek az alapok, amik mellé tovább gondolkodva még felidézhető, hogy van rajta lejárati dátum is, hologram, CVC-kód a hátulján az online vásárlásokhoz. Ritka az, ha egy kártya ettől eltér.

A Starling új, Mastercard betéti kártyája, teljesen más. Állított dizájnú, a bank eddigi lilás márkaszínével szemben világos zöld és sötétkék. A domború kártyaszámnak pedig nyoma sincs.

Bejelentésében a bank arról beszél, hogy a kártyák tervezésekor gyakorta próbálnak olyan elvárásokhoz igazodni a bankok, amelyek már nem is léteznek. A domború számsorra például azért volt szükség, hogy át lehessen nyomni a számokat egy papír alapú nyugtára, de ilyet már a kutya sem használ. Ugyanez vonatkozik a fekvő elrendezésre. Ha nem kell nyugtára nyomni a szöveget, akár csigavonalban is ráírhatnák az ügyfél adatait.

A szám, a tulajdonos neve, a lejárati dátum továbbra is ott van a kártyán, csak épp a hátoldalán. Így például azt a szabályt, hogy a bankkártyánkat ne adjuk ki a kezünkből, még nem kell elefelejeteni.

Az új dizájn megosztotta az ügyfeleket. Valakik a Staling hagyományos lila színét szeretnék vissza – vagy esetleg választható színeket -, mások pedig azt tartják biztonságtalannak, hogy a CVC-szám és a kártyaszám egy oldalra került.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?