A cég időnként megpróbál valahogy lecsapni a jelszót megosztó felhasználókra, és azokra, akik családi fiókot használnak, de nem költöznek össze egy lakásba. Szerencsére máshol teszteli az ötletét.


Huzamosabb ideje szórakoztatja a Netflix azzal az előfizetőit, hogy megszellőzteti, hogy változni fog valamilyen módon a számlázás. Voltak már áremelések, de az igazán nagy változást a családon belül megosztott fiókok átárazása jelenti.

A Netflix ugyan kínál családi csomagot, amelyet több számítógépen is lehet egyszerre használni. Ugyanakkor a családot úgy határozzák meg, mint egy fedél alatt lakó emberek közösségét. Sőt, hogy egészen pontosak legyünk, egy IP-cím alatt lakó emberek közössége, hiszen ezt tudja a használati adatokból megállapítani a cég, a fedelek számát nem.

A legújabb pilot projektet négy országban indította el a cég. Argentínában, El Salvadorban, Hondurasban és a Dominikai Köztársaságban azok a felhasználók, akiknek a fiókját több helyen használják, felszólítást kapnak, hogy fizessenek díjat újabb otthonok hozzáadásáért. A legolcsóbb előfizetést egy újabb címmel lehet bővíteni, a normál előfizetéssel kettő, a prémium esetében pedig hárommal. Arról nincs hír, hogy a családi előfizetést meg fogják-e bármilyen módon változtatni.

A figyelmeztetés akkor jelenik meg, ha két héten kereszül használják új címről a fiókot. Így elvben egy nyaralás miatt nem dobál majd pénzt kérő dialógusablakokat a szolgáltatás. Az új otthon 1,17 dollár lesz Argentínában, a többi országban pedig 3 dollár.

Peruban, Costa Ricában és Kolumbiában már fut egy hasonló pilot projekt, ott is 2-3 dollárt kérnek egy-egy alfiók aktiválásáért. Ennek az elindításával egy időben a Netflix egy profil költöztető funkciót is elindított, jelezve, hogy a közös fiókból az egyes felhasználók el is költöztethetik megtekintési történetüket, mentett sorozataikat. Ez a májusban indított program alaposan összekeverte a felhasználókat: nem lehet például tudni, mi alapján tekint egy háztartásnak valamit a cég.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?