
Miután az Amazon megépített tucatnyi olyan boltot, amiben egyáltalán nincs szükség pénztárosokra, most egy új bolti technológián dolgozik. A Dash Cart olyan bevásárlókocsi, ami egyrészt dizájnosabb, mint a mostani bevásárlókocsik. Másrészt tele van rakva hardverrel.
A kocsiban természetesen van érintőképernyő, hogy bevihessük mit vásároltunk, illetve ellenőrizzük, mennyibe fog kerülni a vásárlás. Többnyire azonban nem kell érintőkijelző ügyeskedni, a kosár beépített szenzorai igyekeznek levenni a vállunkról a terhet. A bevásárlás végén nem a pénztárhoz, hanem egy speciális fizetési sorhoz kell tolni az okoskocsit, ahol a fizetés magától megtörténik.
A kocsi felokosítása jár némi hátránnyal is. Például nem lehet az aljára bepakolni egy tálca sört, hatos pakk ásványvizet vagy három csomag pelenkát. Azt a helyet megette az akku és a hardver.

(fotó: Amazon)
Az Amazon évek óta próbálkozik azt a kényelmi szintet elérni a fizikai – lásd még: igazi – világban, amit a webboltban biztosít. A gyors kiszállítás, termékajánlás, egykattintásos vásárlás nagyon egyszerűvé teszi az Amazon használatát. Az éves Prime előfizetéssel rendelkezőknek pedig a kiszállítási díjon sem kell sokat gondolkodniuk.
Az első ilyen kísérlet, a háztartási hozzávalók rendelésére kitalált Dash Button nem vált be. Az eladó nélküli bolt technológia jól működik, a mostani Dash Cart kísérlet pedig a nagyobb, hipermarket jellegű boltok megfejtésére indított kísérlet. A kocsikat egyelőre egy boltban tesztelik Los Angelesben. A hardver és a bolt is korlátokkal rendelkezik, nagyon béta termékről van szó. Érdemes lesz figyelni, hogy a Dash Button vagy az Amazon Go boltok sorsára jut a technológia.
Szólj hozzá