Az autóipar kapcsán évek óta fel-felmerül, hogy egyfajta mikrotranzakciós modellre szeretnének váltani. A Tesla Full-Self Driving fantázianevű vezetéstámogató rendszerére elő lehet például fizetni havidíjért, de a Mercedes EQS kisebb fordulókörét lehetővé tévő kormányzási fejlesztés is havidíjas.
A trükk minden egyes esetben az, hogy az eladott autók rendelkeznek minden hardverrel, ami a funkció használatához szükséges. Szoftveresen azonban le vannak tiltva a kényelmi szolgáltatások, így pénzt lehet kérni értük.
A BMW ülésfűtésére Németországban, Új-Zélandon, Dél-Afrikában és az Egyesült Királyságban lehet előfizetni. Először pedig a Dél-Koreai piacon bukkant fel, egyfajta pilot programként.
Később hasonlóan előfizetős prémium funkció lehet az automatán lekapcsoló országúti fény vagy az adaptív tempomat. Igaz, amikor a cég először megszellőztette ezeket a terveit, akkor nagyon rossz visszajelzéseket kapott rá a vásárlóktól. A következő lépcső természetesen az lesz, amikor megjelennek a feltörőszoftverek a garanciális időn túli BMW-khez.
Szólj hozzá