A cég remekül látja az internetes identitáskezelés problémáit, de mutatnak arra jelek, hogy megoldani nem képes azokat.

A cég remekül látja az internetes identitáskezelés problémáit, de mutatnak arra jelek, hogy megoldani nem képes azokat.

htc_exodus

A HTC olyan telefont jelentett be májusban, ami egyfajta kulcs az ember digitális életéhez. Phil Chen, a mobilgyártó fejlesztési vezetője szerint az adatokat, az információkat és az identitás kezelését vissza kell adni a felhasználók kezében. Vannak, akik most elkezdik lengetni a telefonjukat, hogy most is az ő kezükben vannak ezek. De valójában ők a telefonra telepített Google, Amazon, Apple identitásra gondolnak. Elég abba belegondolni, hogy ha valami előre nem látható ok miatt holnapra kizárnak a Gmailünkből, mihez férünk hozzá. A HTC ezt a problémát akarja a blockchain telefonnal, amely az Exodus nevet viseli, feloldani.

Tenné mindezt akkor a cég, amikor a blockchain területen épp lelassulás tapasztalható. És amikor a HTC is leépítésekkel próbálja megvédeni a céget. Ilyen környezetben a körülbelül ezer dolláros blockchain telefon kockázatos vállalkozás. Különösen úgy, hogy az identitás problémáját meg sem oldották. Egyelőre kriptotárca és Cryptokitties felhasználó jár a készülékhez. A tervek között szerepel a mobilos kriptopénz-bányászat problémájának megoldása is. Erre azonban biztos nem idén kerül sor.

Ígérettel tele a padlás
Ígérettel tele a padlás

A HTC termékért felelős igazgatója sem tudta pontosan megmondani a The Verge-nek, hogy kinek is fog szólni az Exodus telefon. A cikk szerint Chen abban reménykedik, hogy a világ 30 millió kriptovalutás tárcát ismerő felhasználójának egy része be fog ruházni a kriptotelefonba.

Ennek ellentmondani látszik, hogy a Google a saját, jóval általánosabb célú Pixel telefonjából nem tud elegendőt értékesíteni. Az Philip Zimmerman kiberbiztonsági guru által népszerűsített biztonságos Blackphone gyártója is a csődvédelembe menekült, mert nem volt elég megrendelője a magánszféra tiszteletben tartását ígérő készüléknek. Sőt, kisebb, a középkategóriát megcélzó andoridos gyártóknak sem sikerült fennmaradniuk a piacon. Egyedül a dinamikusan változó kínai márkák váltak sikeressé az újoncok közül.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?