Hétvége van, hőségriasztás, ennek megfelelően komoly hírekkel nem foglalkozunk ma. Felmerült ellenben egy remek kérdés a héten, de ahhoz, hogy feltegyük, szükség van a háttér ismeretésére.
2017-ben Palmer Luckey, az Oculus nevű VR-szemüveget gyártó cég alapítója és vezetője megígérte, hogy a virtuáls valóságban nem lesznek villogó reklámok. Ezt már azután tette, hogy a céget eladta a Facebooknak, így nem volt teljesen ura a szavának. Mára pedig be is bizonyosodott, hogy tévedett, a Facebook elkezdett VR-hirdetésekkel kísérletezni.
Apró lépésekben haladnak, nem eresztették rá az összes érdeklődő hirdetőt a platformra. Annak a kidolgozása folyik épp, hogy hogyan lehet fogyasztóbarátra megcsinálni a hirdetéseket. Az már biztos, hogy a VR-szemüvegek tulajdonsai letilthatnak majd hirdetőket. Illetve az is, hogy a 299 dolláros áron – valószínűleg ráfizetéssel – árult szemüveg mellé szüksége van egy bevételi forrásra a cégnek.
A VR-sisakot úgy használja az ember, hogy a szemei előtt két kijelző van, a kezeiben pedig a VR-hez tervezett irányítók. A helyzet teljesen alkalmatlan arra, hogy elővegyük a zsebünkből a bankkártyát vagy a számítógépen futó kódtároló alkalmazásból elővarázsoljuk a Paypal jelszavunkat. A felmerülő kérdés a következő: ki fogja először megoldani, hogy fájdalommentesen lehessen reklámban látott termékekért a VR-ben?
[…] 1:08:15 – Nagy kérdést dob fel a VR-reklám […]