A VR lassan terjed, az eszközök egyre elérhetőbbek és egyre jobbak. Már a tömeges elterjedés előtt megjelent a platformon a reklám, de van egy kérdés.

(Forrás: Oculus Facebook)

Hétvége van, hőségriasztás, ennek megfelelően komoly hírekkel nem foglalkozunk ma. Felmerült ellenben egy remek kérdés a héten, de ahhoz, hogy feltegyük, szükség van a háttér ismeretésére.

2017-ben Palmer Luckey, az Oculus nevű VR-szemüveget gyártó cég alapítója és vezetője megígérte, hogy a virtuáls valóságban nem lesznek villogó reklámok. Ezt már azután tette, hogy a céget eladta a Facebooknak, így nem volt teljesen ura a szavának. Mára pedig be is bizonyosodott, hogy tévedett, a Facebook elkezdett VR-hirdetésekkel kísérletezni.

Apró lépésekben haladnak, nem eresztették rá az összes érdeklődő hirdetőt a platformra. Annak a kidolgozása folyik épp, hogy hogyan lehet fogyasztóbarátra megcsinálni a hirdetéseket. Az már biztos, hogy a VR-szemüvegek tulajdonsai letilthatnak majd hirdetőket. Illetve az is, hogy a 299 dolláros áron – valószínűleg ráfizetéssel – árult szemüveg mellé szüksége van egy bevételi forrásra a cégnek.

A VR-sisakot úgy használja az ember, hogy a szemei előtt két kijelző van, a kezeiben pedig a VR-hez tervezett irányítók. A helyzet teljesen alkalmatlan arra, hogy elővegyük a zsebünkből a bankkártyát vagy a számítógépen futó kódtároló alkalmazásból elővarázsoljuk a Paypal jelszavunkat. A felmerülő kérdés a következő: ki fogja először megoldani, hogy fájdalommentesen lehessen reklámban látott termékekért a VR-ben?


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?