Az ötlet nem volt teljesen rossz, de nagy PR katasztrófával indult, nem tudott növekedni, és a végén jött a vírus is.

(Fotó: Seth Werkheiser CC-BY-SA)

Ha van valami, ami legalább annyira New Yorkhoz kötődik, mint a Szabadság-szobor és az Empire State Building, azok a bodegák. A szó egy bizonyos fajtájú, a tulajdonos által működtetett, kicsi, sokáig nyitva tartó boltot jelent. Azt a fajtát, ahová az ember hazafelé még beugrik egy sörért, beszélget pár szót a tulajjal a világról, megpróbálja lefotózni a bodega macskáját, aztán hazaballag. Olyan intézmény ez, mint a trafik volt Budapesten, amíg újra nem osztották a piacot.

2017-ben egy korábbi Google alkalmazottakból álló csoport azzal az ötlettel jelentkezett, hogy digitalizálni fogják a bodegákat. Sőt, rögtön a cégnek is ezt a nevet adták, de hamarosan átnevezték Stockwell AI-ra. Az ötletet szenvedélyesen utálta minden rendes New York-i, de ettől még csak összeszedett közel ötvenmillió dollárt – írja a TechCrunch. Később a sajtóban is megkapta a legutáltabb címkét a cég.

No Title

No Description

Ez a pénz mostanra fogyott el. A Stockwell nem találta meg, hogyan lehet nyereségesen üzemeltetni appal távirányított okos ételautomatákat. A startup nem volt teljesen sikertelen: azok az irodaházak, ahol működtettek ételautomatát, most keresik azokat a szolgáltatókat, akik be tudják tölteni a hiányt. Viszont úgy tűnik, hogy dobozos kólából és csomagolt ebédből nem lehet egy startupot finanszírozni, ez sajnos egy vállalkozás.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?