Üzletnek már jók, de ezzel megszűntek felhasználóbarátnak lenni az előfizetéses szolgáltatások. Most egy szövetségi törvénnyel terelnék vissza a megfelelő útra a szolgáltatókat.

flickr
(Fotó: Brian Cantoni CC-BY)

A bankokon és fizetési szolgáltatókon belül zajló változások mellett az üzleti modellekkel való kísérletezés a jelenleg futó legérdekesebb trend. A cégek minél több mindent szeretnének az egyszeri vásárlásból a folyamatos előfizetést igénylő szolgáltatássá átalakítani. A fogyasztók ezáltal olcsóbban juthatnak hozzá elvben ugyanazokhoz a termékekhez, ám az esetek jelentős részében ugyanúgy elköteleződnek évekre. Azaz a modell nem kínál valódi rugalmasságot.

Az amerikai törvényhozóknak is feltűnt az előfizetési modelleknek ez a jellegzetessége. Szerdán képviselők egy csoportja benyújtott egy törvényjavaslatot, amely szerint egyszerűvé kell tenni a felhasználóknak azt, hogy az ingyenes próbaidőszak lejárta után egyszerűen lemondhassák a szolgáltatást. A törvénynek van esélye átjutni a szenátuson, mert kétpárti támogatással rendelkezik.

A törvény megtiltaná, hogy az ingyenes teszthónap után automatikusan teljes árú előfizetésre válthasson a szolgáltató értesítés nélkül. Illetve azt sem néznék el, hogy az online regisztrált tesztet csak a telefonos ügyfélszolgálaton lehessen lemondani. A javaslat szerint az sincs rendben, ha az ügyfél kártyáját rögtön egy egyéves előfizetés árával terhelik meg, mihelyt leketyeg az ingyenes hónap. Magyarul: választási és lemondási lehetőséget kell biztosítani az előfizetőnek.

Kaliforniában 2018 óta van olyan törvény, amely kötelezi a szolgáltatókat, hogy online is le lehessen mondani az előfizetéseket. A mostani Unsubscribe Act, azaz leiratkozási törvény tervezete ezt terjesztené ki az egész Egyesült Államokra.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?