Jöhet a szelfis fizetés kora, az internetes óriások és mobilgyártók alkotta ipari testület is elég biztonságosnak minősítette az arcfelismerőt.

Azonosítással nem jó játszani: kényelmetlenséget okoz, ha túl szigorú, és drága hibákhoz vezethet, ha túl pontatlan. Megvásárolható megoldás szerencsére van, jöhet a szelfis fizetés kora.

szem
Sokáig azt hittük, hogy a szem vagy az ujjlenyomat lesz a megfelelő azonosító, pedig elég egy szelfi is
(fotó: Gordon Wrigley CC-BY)

A biometrikus azonosítási rendszerekben utazó Aware arcfelismerője a héten megkapta a FIDO-minősítést. A FIDO, aminek a neve a Fast IDentity Online szavakat rejti, egyike azoknak az ipari testületeknek, amelyeket nem szokás ismerni. Pedig a 2013-ban alapított szervezet tagjai között a Google-től a Visán keresztül a Bank of Americáig ott az összes nagy ipari szereplő. Ráadásul nem csak a nyugati cégek vannak rajta a listán, legalább ennyire fontos, hogy a csoport tagja a kínai Alibaba vagy a japán NTT DoCoMo mobilszolgáltató.

A szervezet célja, hogy összehangolja és kompatibilissé tegye a rendelkezésre álló erős, akár fizetési rendszerekhez is használható azonosítási technológiákat. Az Aware megoldására tehát egy nagyon fontos pecsét került rá.

A pénzügyi szolgáltatóknak pedig azért lehet jó hír az Aware programcsomag, mert a cég az azonosításhoz szükséges mindhárom komponenst elkészítette: van szerver, kliens és azonosító modul is.

A szelfis azonosításnak fontos része, hogy a szoftver nem állóképet vizsgál. Ahhoz, hogy a belépés sikeres legyen, a felhasználónak kacsintania kell a kamerába. Ezzel az egyszerű követelménnyel védik ki azt, hogy egy jó minőségű, nagy felbontásban kinyomtatott képpel át lehessen verni az azonosítórendszert. A fotót a szelfis azonosítás során nem küldik tovább, a telefonon vetik össze a regisztrációkor rögzített képpel, ha pedig a két kép egyezik, akkor az app hozzáférhet ahhoz a titkos kulcshoz, amivel belépési azonosítót generál az app. A felhasználó ebből azonban csak annyit vesz észre, hogy rákacsintott a telefonra, és már bent is van a mobilbankjában.

Az Aware erős alapokkal rendelkezett a szelfis azonosítási termék kifejlesztéséhez. A cég gyárt képfeldolgozó szoftvert igazságügyi szakértőknek, határvédelmi szerveknek és bankoknak is. Arcfelismerős keresőrendszerüket pedig azzal reklámozzák, hogy még az FBI államközi képadatbázisával is képes együttműködni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?