Az Amazon eddig csak kisebb alapterületű csemegeboltokba telepítette a kamerákon, mesterséges intelligencián és szenzorokon nyugvó technológiáját. Az ilyen, a Just Walk Out rendszerre épített boltokban a belépéskor a telefonjukon azonosítják magukat a vásárlók, összeszedik a polcról, amire szükségük van, majd távoznak. A szenzorok és a kameraképek elemzése alapján a bolt pedig automatikusan megterheli a számlájukat a polcról elvett termékek árával. Emberi személyzet van a boltokban, de az ő dolguk kizárólag a polcok újratöltése.
A korábbi Amazon Go élelmiszerüzletek legnagyobbika sem volt 1000 négyzetméternél nagyobb. Az átlagos méret pedig még ennél is jóval kisebb, sarki bolt méretű egységek voltak. A Bellevue-ben megnyíló, Just Walk Out platformra épített bolt azonban 2300 négyzetméternyi területen kínál majd árukat. Ami pedig érdekesebb, hogy 2300 négyzetméteren tudja majd folyamatosan követni a polcok között bóklászó, termékeket kiválasztó vásárlókat.
Tavaly még nem is próbálkozott ilyesmivel a cég. Egy 3200 négyzetméteres, automata üzletet ugyan megnyitotta a nagyközönség számára, ám ez nem a Go vagy a Just Walk Out rendszert használta, hanem a Dash Cart nevű okos bevásárlókocsit. Akkor úgy nyilatkozott a cég szóvivője, hogy a mesterséges intelligenciás megoldás egyelőre nem elég fejlett ahhoz, hogy hodály méretű üzletekben is üzemeljen.
Az új boltban három azonosítási lehetőséget is nyújt a technológia. Be lehet lépni egy QR-kód beszkenelésével, egy, korábban az Amazon fiókunkhoz kötött bankkártya leolvasásával vagy a tenyérleolvasó használatával is.
Az Amazon azt is bejelentette, hogy a Just Walk Out technológiát licenceli más kereskedők számára. Ezzel a cég új bevételi forrást és új kereskedelmi adatforrást is talált magának.
Szólj hozzá