A cég leginkább fantázianévnek használta a borravalót. Azaz beszedte, de nem adta oda azoknak, akiknek szánták az ügyfelek. Se a futárok, se a vásárlók nem voltak ettől boldogok.

(Fotó: Jon Rawlinson CC-BY)
(Fotó: Jon Rawlinson CC-BY)

2,2 millió dollárnyi vígaszdíjat kénytelen kifizetni a Jack Dorsey vezette Square fizetési szolgáltató. A pert indító Spencer Janssen tízezer dollárt kap, az ügyvédi költségek 755 ezer dollárra rúgnak, a fennmaradó 1,44 millió dollárt viszont mindazok kapják, akik 2012. január huszadika és 2015. augusztus 31-e között a Caviar nevű ételrendelős szolgáltatást használták.

A Caviar appja is figyelmezteti arra a felhasználókat, hogy hamarosan pénz áll a házhoz. Mivel azonban 93 ezer 914 pertársa van Janssennek, így fejenként körülbelül 15 dollárt kapnak majd. Ezt is a Caviaron belül költhetik el. Ennyiből végül is kijön egy ajándék hamburger, az is valami.

A büntetés tényénél érdekesebb, hogy min bukott el a Square. Az ételrendelő alkalmazás és a fizetési szolgáltató levont egy összeget, amit borravalónak tüntetett fel. Ez a pénz azonban soha nem jutott el a futárokhoz. A Square azzal védekezett, hogy minden futár tudta a munka elvállalásának pillanatában, hogy mennyi pénzt fog kapni az útért. A per hatására a Square átalakította a számlát, azóta szervízdíjként szerepel az összeg és külön lehet borravalót adni.

A fizetési szolgáltató szóvivőjének még azt is sikerült lenyilatkoznia, hogy azért kártalanítják a 93 ezer embert, mert nem akarják tovább húzni a drágának bizonyuló pert. A peren kívüli megegyezésre – amely szerint nem átverés az, hogy a borravaló szót használják egy olyan tételre, amelyet a futár nem kap meg – szeptember 21-én bólint rá vagy utasítja el a bíróság.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?