Nem a magyar kiskereskedelmen gazdagodik meg a posta, de a fintechek sem az e-boltok kiszolgálásából vesznek sarokházat. Trendek a magyar online piacról.

Nem a magyar kiskereskedelmen gazdagodik meg a posta, de a fintechek sem az e-boltok kiszolgálásából vesznek sarokházat. Trendek a magyar online piacról.

(Fotó: Phil! Gold / Flickr CC-BY)
(Fotó: Phil! Gold / Flickr CC-BY)
(fotó: Phil! Gold / Flickr CC-BY)

427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2016-ban az online kiskereskedők. Az átlagos rendelés ára 13 ezer forint volt, ami 1700 forinttal drágáb, az egy éveel korábbi értékhez képest – mindez az Enet kutatásából derül ki.
A futárszolgálatos kiszállítás és a bolti átvétel fej-fej mellett halad. Sem a nagy, sem a kisebb érték nem befolyásolja ezt az adatot.

Jelenleg még a készpénzes utánvét a legnépszerűbb fizetési forma. Emellett a banki átutalás és a készpénzes fizetés a leggyakoribb alternatíva. Viszont 2016-ban huszonöt százalékkal nőtt az utánvétes bankkártyás fizetés elterjedtsége. Előre még nem szívesen fizetnek a magyarok, de ha a futárnál van POS terminál, akkor élnek a lehetőséggel.

A legnagyobb részesedése továbbra is a készpénznek van, akár a rendelések számát akár azok értékét nézzük. Csupán a rendelések egytizedét fizették bankkártyával az átvételkor.

No Title

No Description

Az online vásárlók száma megbízhatóan növekszik. Mára a felnőtt internetezők 84 százaléka vásárol legalább évente egyszer valamit online. Kisebb mértékben, de növekedet a külföldről rendelők száma is.

És még egy érdekesség kiderült az Enet felméréséből: a forgalom 31 százaléka novemberben és decemberben termelődik meg. A Black Friday és a Karácsony felelős a vásárlások egyhamadáért, a maradék tíz hónap osztozik a fennmaradó 70 százalékon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?