Nettó 545 milliárd forintot költöttünk el a neten. Tíz éve ez az összeg még csak 46 milliárd volt. És már a külföldi vásárlástól sem félünk.

ecommerce-2140603_1920

Az Ecommerce Hungary konferencián adta közre a magyar online kiskereskedelem állapotát leíró adatait az eNET piackutató cég. Ezek közül a legfontosabb, hogy tíz év alatt közel tizenkétszeresére nőtt a piac. 2017-ben 27 százalékkal nőtt az értékesítés forgalma a megelőző évhez képest.

A növekedésnek van még tere. 2017-ben a teljes kiskereskedelem 6,2 százalékát tette ki az online vásárlás. Ez még így is másfélszeres növekedést jelent a 2014-es állapotokhoz képest.

A legjobban a számítástechnika, szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék termékkategóriák hasítanak. A toplista ötödik helyére idén a lakberendezés kéredzkedett be. A megelőző években az ötödik legnagyobb forgalmat generáló kategória a háztartási gépek és fehéráru volt még.

A kereskedőknek azonban van min gondolkodniuk. A teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom ugyanis 945 milliárd forintra rúgott. A hiányzó 400 milliárd forintot azonban külföldi boltokban költötték el a magyar internetezők. 2015 óta 1,5 millió főről 2,7 millió főre nőtt a külföldről is vásárlók száma. Ebből a legnagyobb gyarapodás 2016 és 2017 között történt.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?