A Microsoft Pay nem lesz a Google vagy az Alibaba közvetlen versenytársa, de érdekes hatása lehet.

A Microsoft Pay nem lesz a Google vagy az Alibaba közvetlen versenytársa, de érdekes hatása lehet.

Forrás: simonbarsinister CC-BY
Forrás: simonbarsinister CC-BY

Mindenki, aki fintech-kel foglalkozik, csuklóból vágja a választ arra a kérdésre, hogy mi az, amivel a Microsoft nem rendelkezik? Hát persze, hogy fizetési megoldással. Peidg a Microsoft Store-ban lehet fizetni, az Xbox játékokért tudunk pénzt adni, de valahogy ez a fizetési megoldás soha nem szabadult ki a platformról. (Hasonlóan helyes válasz a mobilplatform, de ez fájó sebeket tép fel sokaknál.)

A 2018-as Build fejlesztői konferencián megint kapott egy kis figyelmet ez a hiányzó funkció. Igaz, akik figyeltek az elmúlt években, azok felemlegethetik, hogy 2016-ban a cég már beszélt a Microsoft Walletről, de nem nagyon hódította meg a világot. És igazuk van. Most viszont a sokáig hanyagolt szolgáltatást, amelyet az Apple Pay és az Android Pay ellenfelének szánnak, átnevezték Microsoft Paynek és beépítették pár termékbe.

Kezdésnek rögtön ott az Outlook, amit még mindig tömegek használnak céges levelezésre. Mostantól a levelező felkínálja a beérkező számlák kifizetését lehetőségként, ha felismeri, hogy fizetendő tétel esett be. Első körben az Outlook.com felhasználók egy kisebb csoportja tesztelheti a fizetést, de egy-két hónapon belül mindenki élhet a lehetőséggel. A szolgáltatás hátterében a Stripe és a Braintree technológiája húzódik meg. (A Stripe emelett több helyen megjeleníti még a Microsoft Pay-es fizetési lehetőséget.)

No Title

No Description

Nem csak a fenti két fintech partnersége kellett a funkció létrehozásához. A Zuora, FreshBooks, Intuit, Invoice2Go, Sage, Wave és Xero könyvelő vagy azt segítő szoftverek részéről is igényelt némi erőfeszítést a dolog. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Számlázz.hu-ról küldött számlákat nem fogja automatikusan felismerni a rendszer.

A Microsoft Pay bejelentése egyben kijelöl egy irányt is. A cég nem a felhasználók, hanem a vállalatok kiszolgálására helyezi a hangsúlyt. A Satya Nadella vezérigazgató által vezetett cégre jellemző ez a fókuszváltás, és általában véve a Microsoft értelmezhetőbb termékeket is fejleszt. Érdekes lesz nézni, hogy az üzleti szféra megcélzása elég lesz-e ahhoz, hogy fizetési szolgáltatóként labdába rúgjanak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?