Az idősek nem kattantak rá, a fiatalokat megnyerte az Apple. Ismét a cég ökoszisztémája erősödik.


Egy év alatt 6,4 millióra nőtt az Apple Card tulajdonosok száma – írja Ron Shevlin a blogján. A fintech elemző felhívja a figyelmet arra, hogy tavaly márciusra még csak 3,1 millió kártyát bocsátott ki az Apple és a Goldman Sachs. Egy 2020 decemberi Cornerstone felmérés 6,4 millió kártyatulajdonosról számol be.

A felmérés demográfiai adatokat is tartalmaz, érdemes ezeket is végigfutni. A tipikus Apple Card tulajdonos:

  • a huszas-harmincas éveiben van (70%)
  • férfi (58%)

Az utóbbi szám az érdekesebb, mert 2020 márciusában még csak a kártyatulajdonosok negyede volt nő. Ezt sikerült a cégnek felhúzni majdnem a felére. Az idősebbek körében is duplázódott az Apple Card népszerűsége, de a baby boomer generáció még így is csak a tulajdonosok nyolc százalékát adja.

Shevlin szerint a szokásnak megfelelően az Apple teljesen más stratégiát követ, mint a piac. Nem pénzügyi termékként pozicionálja a kártyát, hanem az Apple ökoszisztéma részeként. Tegyük hozzá, hogy ezzel limitálja is az elérhető ügyfelek körét, de az Egyesült Államokban még bőven van hová terjeszkednie így is.

Emellett az is érdekes, hogy a bankok által kevésbé célba vett z-generációt is sikerült elérnie a cégnek. És az y-generációsok körében is népszerű az Apple Card. Egyik korosztály sem tipikusan az, amelyik jó hitelminősítéssel rendelkezik – rosszkor érkeztek egy rossz állapotú munkaerőpiacra – viszont a digitális szolgáltatásokra nyitottak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?