A digitális pénzügyi szereplők élete megváltozott a vírus miatt. A kijárási korlátozás miatt az ügyfelek a digitális csatornákat veszik használatba.

(Forrás: Simple)

Az OTP Mobil által közölt adatok szerint a QR-kódos csekkfizetések 300 százalékkal emelkedtek az elmúlt hónapban. Emellett az online kereskedelem is meglendült. A vécépapír és az alkoholos kézfertőtlenítő mellett elfogytak a boltokból például a webkamerák is. A SimplePay adatai szerint az élelmiszerek, kozmetikai termékek, a számítástechnikai termékek mellett a sportfelszerelésekből is többet vásárolnak, mint a megelőző hónapban.

A statisztika azt is megmondja, hogy a koncert-, színház és mozijegy vásárlások visszaestek. Ki érti ezt? Hasonló visszaesés, hogy 60-70 százalékkal kevesebbet költenek fizetős közterületi parkolásra. Az autópályamatrica-vásárlások pedig ötven százalékkal estek vissza. A korábbi adatok szerint ezt a két funkciót használták a legtöbbet a Simple appot feltelepítők.

Szárnyal azonban a QR-kódos csekkbefizetés, mert ezzel meg lehet spórolni a személyes ügyintézést. Csökkentek a mobilos tranzakciók is, pusztán azért, mert kevesebben járnak személyesen bevásárolni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?