Olyan területeket is sikerült fellendítenie az amerikai gazdasági mentőcsomagnak, amiket nem kellett volna. A beígért kétezer milliárd dolláros tőkeinjekcióra válaszul a Visa és az amerikai titkosszolgálat szerint megjelentek a csalók is.
A két szervezet szerint három lába van a várható új csalási hullámnak:
- nagyot változik a vásárlók és a cégek élete
- a kétezer milliárdos mentőcsomag
- a pénzügyi szektor változtat azon, milyen csatornákon tart kapcsolatot az ügyfelekkel.
Az egészségügyi csalások már meg is jelentek a titkosszolgálat szerint. Járványügyi és WHO-s dokumentumokra hivatkozva, esetenként a szervezetek tagjainak álcázva magukat próbálnak internetes csalók pénzeket és személyes adatokat gyűjteni. A titkosszolgálat szerint a második hullámban az üzleti emailes csalások növekednek meg.
Tökéletes alkalom a mostani, hogy nőjön a csalások száma, mert az emberek otthonról dolgoznak. Elveszett az irodafolyosói beszélgetés, ahol még rá lehetett kérdezni, hogy tényleg azt akarja-e a vezérigazgató, hogy utaljunk egy új partnernek.
– mondta Thomas C. Edwards, a U.S. Secret Service San Francisco-i irodájának vezetője a PaymentsSource-nak.
Végül az Egyesült Államokban megjelent a harmadik hullám is, ez pedig az adózáshoz kapcsolódó telefonos csalások. Ezek esetében nem csak pénzre, hanem személyes adatokra is utaznak a csalók.
Az FBI statisztikája szerint 2019-ben 1,78 milliárd dollárnyi kárt okoztak az üzleti emailes csalások. Ez durván a fele annak a kárösszegnek, amik különböző csalásokon úsztak el. Ráadásul ez csupán a bejelentett csalások összértéke. A károsultak azonban gyakran nem jelentik be, ha kár érte őket. Különösen, ha szégyellik a történteket.
Az otthoni irodával nem csak a gyors és közvetlen kapcsolat vész el. Az összes defenzív rutinunkat felülírja, hogy nincsenek a környéken a kollégák, erőfeszítést kell tenni a főnök eléréséhez, és hogy minden emailen vagy Slacken ömlik be. Ráadásul a kereskedelem szereplői és a kis cégek mindent megtesznek, hogy minél hamarabb hozzáférhessenek a mentőcsomaghoz, így kevesebbet gondolkodnak egy-egy megkeresésen.
A titkosszolgálat szerint a korábban a mindennapokban működő rutinokat kell ismét felszínre hozni. Ez pedig egy olyan tanács, amely az Egyesült Államokon kívül is használható. Legyen gyanús, ha egy üzenet PIN-kódot, személyes adatokat kér be. Amennyiben egy kicsit is bizonytalanok vagyunk, a bankunk vagy üzleti partnerünk honlapján található telefonszámon érdeklődjünk a megkeresés után. Jobb öt-tíz percet várni egy kezelő kapcsolására, mint óvatlanul elutalni egy nagyobb összeget.
Szólj hozzá