A legfurcsább, kis összegű, de a szolgáltatást alapjaiban befolyásoló csalásfajta problémáját kell megoldania a kiszállítós cégnek.


Eleve nem biztos, hogy a 15-30 perces áruházi kiszállításnak valóban van fenntartható modellje. Az Instacart azonban a rendszerébe felvett egy olyan lehetőséget, hogy a futároknak előre lehet ajánlani borravalót, ha elvállalják a munkát. Szóval, ha valakinek nagyon kell a bevásárlása, akkor beállít egy vonzóan nagy borravalót és biztos lehet abban, hogy meg is érkeznek a rendelt termékek.

A felhasználók közül azonban nem mindenki érezte úgy, hogy a megállapodást be kell tartani. Elterjedt gyakorlattá vált, hogy csaliként megadnak egy nagyobb borravalót, majd a futár megérkezése előtt lecsökkentik egy kisebb összegre. A problémával legalább 2020 óta küzd az Instacart. Mostanra a cég bejelentette, hogy megvédi a felajánlott borravalókat bizonyos esetekben – írja a Verge.

Az új szabályozás szerint a cég tíz dollárig megtéríti azokat a borravalókat, amiket anélkül töröl a vásárló, hogy panaszt nyújtana be a vásárlással kapcsolatban. Érdemes belegondolni, hogy a kisszerű csalóknak a jövőben be kell nyújtani egy hamis panaszt is. Ez nem tűnik olyan feltételnek, amit ne lehetne meglépni, ha valaki meg akarja spórolni 10 dollárt.

Emellett az Instacart számára sem fenntartható, ha a rosszul nevelt felhasználói helyett fizet ki borravalókat. Mi történik, ha ezt az ígéretet a cég elleni kampányra használják fel – teszi fel a kérdést a Verge.

Végül azt sem szabad elfelejteni, hogy az Instacart korábban maga is lenyúlta a futárok borravalóját, illetve a fizetési rendszerét is gyakorta éri kritika, mert nem fenntartható.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?