A vírus terjedése elleni küzdelemnek is jól jön, ha nem készpénzezünk, és a kártyatársaságoknak is jót tesz, ha segítenek.


Eddig azokról írtunk, akiknek nem jött jókor a járvány. Félreértés ne essen, igazán senkinek nem szolgál hasznára, akarta ezt a fene. De a kártyatársaságokról lehetett tudni, hogy valamit kell lépniük az azonnali utalásra. A rendszernek az egyik célja az volt, hogy az off- és online bankkártyás fizetést visszaszorítsa, illetve lehetővé tegye a kereskedőknek, hogy a kártyás fizetés árrését megússzák.
Az azonnali fizetés indulásakor nem igazán voltak olyan szolgáltatások, amelyek kellően kényelmessé tették az utalásos fizetést. A másodlagos azonosítók (e-mail, telefonszám) regisztrációjához pedig az ügyfeleknek kellett a bankba menniük.

A napokban két olyan Mastercard-közeli hírt is kaptunk, ami arra mutat, hogy a kártyatársaság egyszerre próbál valamit tenni a járványban és relevánsnak maradni. A tavaly elindított és most felgyorsított Infrastruktúra Fejlesztési Programja lehetővé teszi, hogy 3-4 nap alatt bevezessék a kártyás fizetést a kereskedők. Azokban az üzletekben, ahol eddig csak készpénzes fizetésre volt lehetőség, a kártyás fizetés bevezetése csökkenti az érintkezések számát.

„A pályázatok elbírálása után ma már több, mint 17 kártyaelfogadó várja a kártyaelfogadás iránt érdeklődőket, sok esetben teljesen digitális csatornákon kezelve a folyamatot” – írja a cég közleménye. A folyamat ráadásul 8-10 ezer forint befektetéssel, azaz kártyaterminál árának befizetésével megúszható.

Ugyanennyire érdekes, hogy a Viber pénzküldési megoldása, a Moneytou is díjmentessé válik a járványhelyzet idejére. A Neoopay által üzemeltetett – és a MasterCard által támogatott – fizetési megoldás szintén a kórokozók terjesztésére is alkalmas bankjegyek kiszorítására szolgál. A Viberen belül futó fizetést tízezres nagyságrendben használják magyarok, ami „nem jó, de nem is tragikus”.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?