Ahhoz, hogy egy Uber-versenytárs elterjedjen Délkelet-Ázsiában, a bankkártyával nem rendelkezőknek is el kell adnia a szolgálatást. A Grabnek van egy tippje, hogyan oldható ez meg.

Fizetési szolgáltatót vásárolt magának a Grab, az Uber legkomolyabb délkelet-ázsiai kihívója. A cég a Kudo nevű mobil fizetési platformot választotta.

(Forrás: Tech In Asia - https://www.techinasia.com / CC-BY-SA)
(Forrás: Tech In Asia – https://www.techinasia.com / CC-BY-SA)
(fotó: Tech In Asia)

A Techcrunch elsőre 100 millió dollár felettire becsülte az üzletet, ám később pontosított. A lap forrásai szerint részben készpénzben részben pedig Grab részvényekben fizették ki a Kudo alapítóit. A vételár pedig 80 és 100 millió dollár közé esik. Ez egy kicsit alacsonyabb az első tippeknél, de még így is sikeres exitnek tekinthető.

A Grab korábban csak egy kevésbé ismert kínai utazásszervező startupot, a Youche-t vásárolta meg. Ebből a cégből alakult ki a Grab kínai irodája. Az ázsiai országban való jelenlét fontos, de nem egyszerű feladat. Kínában működik a Didi Chuxing, ami azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy felvásárolta küszködő versenytársát, az Uber kínai leányvállalatát.

A Grab tavaly júliusban elkezdett saját fizetési platformot építeni, de akkor még csak Indonéziában. Később bejelentette, hogy Indiában nyit fejlesztési labort ugyanezel a céllel. A GrabPay elindítására 700 millió dolláros befektetési pénzt kapott, hogy Indonéziában megszilárdítsa a pozícióit.

A játszma tétje a délkelet-ázsiai fuvarpiac már 2015-ben is 2,5 milliárd dolláros volt, 2025-re pedig azt várják, hogy 13,1 milliárdosra nő. A Kudo ezt a növeketést teheti egy kicsit biztosabbá: a cég a bankkártyával nem rendelkező indonézeknek nyújt digitális fizetési szolgáltatást. Jelenleg 500 városban 400 ezer ügynökük van, ez a hálózat pedig a fuvarszervező és emiatt sofőrök hadának fizetést küldő Grabnek sem fog rosszul jönni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?