Ajándékkártyája eddig is volt a cégnek, most viszont kényelmesebb megoldással akarja behálózni a bankkártyával nem rendelkező ügyfeleket.

Ajándékkártyája eddig is volt a cégnek, most viszont kényelmesebb megoldással akarja behálózni a bankkártyával nem rendelkező ügyfeleket.

A készpénzt is sikerült digitalizálnia az Amazonnak (Fotó: 401(K) 2012 / Flickr CC-BY)
A készpénzt is sikerült digitalizálnia az Amazonnak (Fotó: 401(K) 2012 / Flickr CC-BY)
(fotó: 401(K) 2012 / Flickr CC-BY)

Új fizetési szolgáltatást vezetett be az Amazon, amellyel a betéti- és hitelkártyával nem rendelkezőket szeretnék becsábítani. Az Amazon Cash nevű szolgáltatással a cégnél kezelt fiók bármelyik résztvevő boltban feltölthető majd pénzzel – írja a The Verge.

Az egyenleg feltöltése úgy működik, hogy a fiók tulajdonosa létrehoz egy vonalkódot, ezt az Amazon partnerüzleteinek valamelyikében leolvassák, elveszik a pénzt, az összeg pedig megjelenik az online tárcában. Vonalkódot az Amazon Cash oldalán, a cég mobilappjában vagy az online bolti felületen lehet generálni. Aki pedig retró felhasználó, az ki is nyomtathatja az otthon megcsinált kódot. A legkisebb feltölthető összeg 15 dollár, a felső határ pedig 500 dollár.

Ajándékozni eddig is lehetett

Hasonló szolgáltatást korábban is kínált az Amazon, de az ajándékozásra volt kihegyezve. Bárki vehetett egy meghatározott összeggel feltöltött ajándékkártyát vagy prepaid bankkártyát, ami lehetővé tette a pénz elköltését az online boltban. Emellett az Amazon természetesen üzemeltet saját fizetési szolgáltatót, a Cash csak egy újabb darabja a kirakós játéknak.

Az amerikai Szövetségi Betétbiztosító 2015-ös jelentése szerint az Egyesült Államok lakosságának 7 százaléka nem rendelkezik bankkártyával. További 24 százalékuk pedig elégtelen mértékben fér hozzá banki szolgáltatásokhoz.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?