Új bevételi forrást talált magának Párizs városa: meg fogják adóztatni a dokk nélküli mikromobilitási szolgáltatókat.

A Vélib közbringa-rendszer nagyon népszerű (Fotó: jmdigne CC-BY)

A Le Parisien értesülései szerint több paraméter mentén változik a cégek által fizetendő díj. Bérelhető biciklinként 20 eurót kell fizetni a szolgáltatóknak, elektromos rollerenként 50 eurót, az elektromos robogók után pedig 60 euró jár a városnak. Ez a díj azonban csak az első 500 járműre igaz, utána ötszáz járgányonként tíz százalékkal növekszik az adó – írja a Techcrunch.

Az új adó mögött ott van gondolatban az is, hogy Párizsnak nem fog megártani, ha a piac tisztul egy keveset. A Vélib nevű dokkal rendelkező városi közbringa rendszer 1200 állomása és több tízezer kerékpárja mellet a GoBee Bike, az oBike, az Ofo és a Mobike is megpróbálkozott Párizs bevételével. Sikeres egyik sem lett, de a karbantartás nélkül az utcán rohadó biciklijeik még megtalálhatók a város különböz pontjain.

A robogópiacon kilenc cég (Lime, Bird, Bolt, Wind, Tier, Voi, Flash, Hive és Dott) versenyez. Itt nagy bukások még nem voltak, legalábbis üzleti értelemben, mert a baleseti statisztikákon lassan látszani kezd majd, hogy a robogókat bukósisak nélkül veszik bérbe a franciák.

Az adó, amellett, hogy talált pénz, elszámoltathatóvá is teszi a cégeket. Pontos nyilvántartásra van szükségük, nem tárolhatják az utcán a roncsokat, ha nem akarnak utánuk fizetni. Ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a dokk nélküli kölcsönzési szolgáltatások közterületet használnak. Igazán nem baj, ha fizetniük kell ezért.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?