A kínai turisták vadul költenek, és még jobban megjön a pénzköltési kedvük, ha a megszokott módszerekkel fizethetnek. Nem véletlen, hogy a turistacélpontnak számító országokban megjelent az Alipay.

A kínai turisták vadul költenek, és még jobban megjön a pénzköltési kedvük, ha a megszokott módszerekkel fizethetnek. Nem véletlen, hogy a turistacélpontnak számító országokban megjelent az Alipay.

(Fotó: N509FZ  CC-BY-SA)
(Fotó: N509FZ CC-BY-SA)

Múlt nyáron minden hétvégére jutott egy olyan hír, hogy valamelyik ország jelentős, gyakran piacvezető bankja Alipay elfogadóvá vált. Az indoklás minden esetben ugyanaz volt: a kínai turisták szeretik az otthon megszokott fizetési módokat használni és sokat költenek. Azaz hiába nem a legnagyobb biznisz hagyományosan a tranzakciós szolgáltatások nyújtása a kínai turisták miatt megéri.

A Nielsen és az Alipay közös felmérése szerint a turisták 65 százaléka használt mobilfizetést. Ennél is jobban magyarázza az európai pénzintézetek igyekezetét, hogy a turisták kilencven százaléka élne a mobilos fizetés lehetőségével, ha felkínálnák neki. A kínai turizmus pedig növekszik, az ország turisztikai hivatala szerint 131 millió tengeren túli utat tettek 2017-ben, ami hét százalékos emelkedést jelent a megelőző évhez képest. A több út során többet is költöttek, összesen 261,1 milliárd dollárnyit.

Az átlagos kínai utazó 5500 dollárt költött, idén pedig 5700 dollárra becsülik az átlagos költést. Olyan számok ezek, amelyek a fizetési üzletág jutaléka mellett is jól kezdenek kinézni. Különösen, ha hozzávesszük, hogy ennek a pénznek a negyedét elvásárolgatják, durván ötödét szállodára költik és 16 százalékát az étteremben hagyják. Az átlagos kínai turista 762 dollárja, amit vásárolgatásra költ lényegesen több, mint a nem kínai turista 486 dollárja. A legnépszerűbbb célpontjuk ugyan a duty-free boltok, de a bevásárlóközpontok és a szupermarketek is részesednek ebből a pénzből.

Végül pedig a kínai turisták a kedvezményekre buknak (41 százalék), de legalább ennyire fontos a fizetési mód (41 százalék) és a termékek ára (40 százalék). Ez a preferencia sorrend önmagában magyarázza az Alipay gyors terjedését. Erre rásegít még, hogy örülnek az otthoni fizetési megoldások felfedezéésnek, a kedvező pénzváltási tarifáknak és a kedvezményeknek. A többség önkéntelenül is előveszi a telefonját fizetéshez.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?