A Mastercard szerint a divatmárkák válhatnak a viselhető eszközök piacának a legfontosabb szereplőivé. Jelenleg a szokott technológiai cégek uralják ezt a szegmenst.

A Mastercard szerint a divatmárkák válhatnak a viselhető eszközök piacának a legfontosabb szereplőivé. Jelenleg a szokott technológiai cégek uralják ezt a szegmenst.

Ennél menőbb kifutóra is eljutott a Google Glass (Fotó: Brian Solis CC-BY)

A kártyatársaság szerint jelenleg minden ötödik felnőtt hord okosórát vagy finteszcélokra használható aktivitásmérőt. 2020-ra azonban 30 milliárd eurósra nőhet a piac. Az okoseszközök közti versenyt az akkumulátoros üzemidő határozta meg – írja a Mastercard. Fontos hozzátenni, hogy az Apple szokás szerint külön pályán játszott.

A viselhető technológiák területén azonban egyre fontosabb a divat. A Google Glass is eljutott a kifutóig, de nem lett belőle tömegtermék. Adam Selman divattervező azonban fizetési megoldásokat épít a ruháiba. John Lambert, a Mastercard digitális megoldásokért felelős alelnöke úgy látja, hogy a minimalista, letisztult és divatos okoseszközöké a jövő.

Ma a 21 európai uniós országban több mint harmincféle olyan okoseszköz érhető el, ami fizetésre is alkalmas. Ennél nagyobb változatosságot bír el a piac.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?