Apró fennakadás, már-már bukkanó tűnt fel az autónk az új tárcánk trendben. A GM kénytelen volt bezárni az autókba telepített Marketplace appot.

(Fotó: GM)

2017 óta a General Motors által gyártott autók közül több típusban megtalálható volt egy általános bolti felület. Ez tette lehetővé például, hogy a megfelelő szoftveres szolgáltatással rendelkező benzinkutaknál a sofőr a középkonzol LCD-jén megjelenő tranzakciót leokézva fizessen az üzemanyagért.

Az autógyártó elképzelése az volt, hogy a funkció egyrészt lehetővé teszi a 24 órás, kiszolgáló személyzet nélküli kutak működtetését. Másrészt gyorsítja is a tankolást, ha az ember a kocsi megtöltése után nem megy be a pénztárhoz, nem csábul el egy kávéra és az ingyenes benzinkúti magazinra. Vagy ha kávéznának, azt is meg lehet előre rendelni az appon keresztül.

Az elképzelés nem koronázta siker: a CNBC értesülései szerint azért ér véget a Marketplace pályafutása idén márciusban, mert nem gyűjtött elég felhasználót. Pontos számot nem tettek közzé, csak azt, hogy sofőrök ezrei használták, ami egy több milliós autóflotta esetében kevésbé jó érték.

A kudarcot már az autóipari konszern 2021-ben is sejthette. Egy akkori felmérés szerint a sofőrök több, mint hatvan százaléka soha nem használt autóba épített digitális marketplace jellegű szolgáltatásokat. És ötven százalék abban is biztos volt, hogy nincs is ezekre szükség. Végül – teszi hozzá a Jalopnik tudósítása – az is a gondok közé tartozott, hogy a vásárlási felületet vacak volt használni. Megbízhatatlanul működött, szakadozott a kapcsolat, a feladatok többségét pedig az Apple CarPlay egyszerűen jobban látta el.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?