Ügyes bővítésekkel vált P2P-fizetési appból teljeskörű fintech szolgáltatássá a Lydia. Mára a bankká alakulás sincs messze az apptól.

Ügyes bővítésekkel vált P2P-fizetési appból teljes körű fintech-szolgáltatássá a Lydia. Mára a bankká alakulás sincs messze az apptól.

(Fotó: Lydia)
(Fotó: Lydia)

Fizetési startupot indítani még mindig menő, hiába van annyi belőlük, mint csillag az égen. Ráadásul arra is mutatnak jelek, hogy a piac még nem telített. A francia Lydia nevű app a mobilos kereskedelem Paypalje akar lenni, és ezt most 13 millió eurónyi tőkebefektetéssel a számláján próbálhatja meg elérni – írja a Techcrunch.

A Lydia ügyesen halad az anyaországában. Kezdetben egyszerű és ingyenes P2P-fizetési lehetőséget kínált a felhasználóknak. Olyasmit, mint az Egyesült Államokban a Venmo. Azonban bővítettek a szolgáltatásokon, és ma már online rendeléseket is ki lehet fizetni az appal, valamint bolti fizetésekre is alkalmas. A fejlődési ív nagyon hasonló ahhoz, amit az OTP Simple appja és fizetési rendszere írt le, épp csak a kezdőpont más.

A cég legutóbbi ötlete azon alapul, hogy a P2P-fizetéshez és a webbolti tranzakciókhoz is szükség van a felhasználó telefonszámára. Ha a vásárló egy olyan webboltban fizet – és Cdiscount, az ország második legnagyobb e-kereskedője ilyen – amely engedélyezte a Lydia fizetést, akkor telefonszám alapján összeköti a netes vásárlót a saját felhasználóival és push-üzenetben felkínálja a telefonos fizetést. Ha a vásárló elfogadja, megússza a bankkártya adatainak megadását.

A fentiek mellett QR-kódos bolti fizetési megoldásuk is van. Ehhez a telefon képernyőjén megjelenő kódot kell leolvasnia a pénztárosnak. Végül pedig a tavalyi év trendjének megfelelően bankkártyát is adott ki a cég – ehelyett lehet virtuális kártyát is kérni – hogy az alapvetően online használt egyenleget olyan helyeken is fel lehessen használni, amelyek a telefonos fizetésre nincsenek felkészülve.

A cég havi 25 millió eurónyi tranzakciót kezel, amit körülbelül egymillió regisztrált felhasználó végez el. A francia piacon vezető pozíciót harcoltak ki maguknak, idén pedig elérhetővé tették a szolgáltatást az Egyesült Királyságban, Írországban, Spanyolországban és Portugáliában. A tervek szerint Németország és Ausztria lesz a két új célpont.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?