Kétmilliárd felhasználót szeretne tíz éven belül az Alibaba pénzügyi cége.

A cég terjeszkedéssel, a blockchain technológia bevezetésével és partnerkereséssel akarja kétmilliárd fősre növelni ügyfeleinek a számát.

Ha az Ant terjeszkedési tervei sikeresek lesznek, sokat látjuk még Jack Mát így mosolyogni
Ha az Ant terjeszkedési tervei sikeresek lesznek, sokat látjuk még Jack Mát így mosolyogni (Fotó: AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI)
(fotó: AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI)

A kétmilliárdos számot úgy véli elérhetőnek tíz éven belül Eric Jing, az Alibaba Group pénzügyi vállalatának igazgatója, ha az Ant Financial globális játékossá válik. Emellett partnereket is keresnek, akik például bevezetik az eddig 450 millió ügyfél által használt Alipay mobiltárcát.

Az Ant Financial a tavalyi évben 4,5 milliárd dolláros tőkebevonást hajtott végre. A pénz arra kellett, hogy negyven százalékos részesedést vásárolhasson az indiai Paytm fizetési rendszerben.

Örülünk az Antnek?

A cég legnagyobb terméke ugyan az Alipay, de az Ant Financial üzemelteti a Sesame Credit nevű hitelminősítő rendszert is, amely a pénzügyi helyzet mellett egyéb tényezőket is figyelembe vesz. Például az online vásárlásokat, de nem csak azt, hogy fizetett-e a vásárló az áruért, hanem azt is, mit vett. Aki sok videojátékot vesz az lustábbnak tűnik, mint az, aki fiatal szülőként pelenkára költi a pénzét.

A Sesame Credit egyelőre tesztüzemben működik, de már befurakodott az emberek életébe. Kína legnagyobb online társkeresőjében, ami szintén az Alibaba csoport tulajdona, már fel lehet tüntetni a profiloldalon a Sesame értékét az embernek. A kínai kormány pedig azt szeretné, ha még komplexebb dolgok kerülnének bele a társadalmi hitelminősítésbe: szülőkről való gondoskodás, ellenzéki sajtó olvasása, gondolatbűn. Na jó, az utóbbi nem. De csak mert még nem tanulták meg mérni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?