Egyelőre úgy tűnik, hogy 2022 az az év, amiben a kriptovalutás cégeknek meg kell tanulniuk együttműködni a szabályozókkal.

123rf

Szigorú szabályozást vezetett be Spanyolország az influencerek kriptós hirdetéseire. A hírességeknek februártól tíz nappal a kampány kezdete előtt be kell jelenteniük a pénzügyi szabályozónak (CNMV), hogy ilyen hirdetéseket fognak közzétenni. A törvény minden százezernél több követővel rendelkező influencerre érvényes, akik fizetett hirdetésekben javasolnak kriptós befektetéseket.

A Reuters szerint a kampány tartalmát előre be kell mutatni a szabályozónak. Emelett pedig figyelmeztetést kell megjeleníteni minden kriptós hirdetés mellett, ami a volatilis, spekulatív pénzügyi eszközök veszélyeire hívja fel a figyelmet. A szabályokat úgy alkották meg, hogy a hatóság követni tudja pontosan a kriptós piac mozgásait.

A CNMV korábban a közösségi médiát használta, hogy hűtse a lelkesedést. Novemberben Andrés Inesa korábbi profi focijátékos kriptótőzsde hirdetésére válaszoltak a Twitteren például.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?