Üzleti modellt könnyű innoválni, csak fel kell arra készülni, hogy nem fog elsőre működni minden. A BMW sem örökre zárja be az előfizetős modellt, de nem is ígér semmit.

Van, amire nem lehet előfizetni

Feladta a BMW az előfizetéses szolgáltatás üzemeltetését. A 2018-ban elindított pilot projekt felhasználói havi 2000 dollárt fizettek azért, hogy egy halom exkulzív kocsit használhattak érte. Az Access by BMW program annyiban különbözött a lízingeléstől, hogy saját kocsival egyetlen tagja sem rendelkezett.

A program az amerikai Nashville-ben indult el 2018-ban. Egy ideje már figyelmeztették az új ügyfeleket, hogy a szolgáltatásnak előbb-utóbb vége lesz. Most pedig már nem fogadnak új regisztrációkat, mert január végével véget ér a program is.

A cég nem zárkózott el teljesen a program folytatásától, de nem is ígért semmit. A The Verge által elért sajtószóvivő azt szögezte le, hogy a pilot programnak lett vége.

Amíg az Access by BMW futott addig a 2000 dollárt fizetők X5 SUV-ot, 4-es és 5-ös sorozatú szedánokat és ezek hybrid verzióit kérették a pénzükért. A 3700 dolláros havidíjú magasabb kategóriában M4, M5, M6 kabriókat és X5M és X6M SUV-okat is lehetett kérni. A hetes BMW-t nem lehetett előfizetős modellban megszerezni.

Az előfizetős modellről több cég is lemondott már. A Cadillac előbb csak leállította, majd kisebb választékkal újraindította a saját programját. A Mercedes-Benz gyenge eladásokra hivatkozva kihátrált a saját programjából. Vannak viszont olyan gyártók, például a Porsche, az Audi vagy a Jaguar, amelyek még lehetőséget láetnak az előfizetésben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?