Több tucatnyi New York-i fizetett túl sokat a metrójegyéért. Az ügyben az Apple is sáros lehet.

(Fotó: MTA)

A Metropolitan Transport Authority (MTA), a New York-i BKV, nem árulta el, hogy pontosan miért vontak le utasoktól a jegy áránál nagyobb összegeket. A The Verge szerint az lehet a probléma, hogy az MTA által a tavalyi évben felszerelt új fizetési rendszerével volt a gond. Az OMNY – azaz One Metro New York – terminálokon a telefon kinyitása és az app elindítása nélkül is lehetett jegyet vásárolni.

A dupla terhelést az okozhatta, hogy voltak felhasználók, akiknek a telefonján az Express Transit nevű funkció engedélyezve volt, ám a tárcájukban hordták a régebbi MetroCardot is. Amennyiben a MetroCarddal fizettek, ám a telefon is a leolvasó mezejébe került, úgy mindkét eszközről levonta a jegy árát a fizetési rendszer. A fenti magyarázat egyelőre hipotézis, az MTA még teszteket és vizsgálatot folytat, hogy tényleg ez történt-e.

A dupla jegyet fizető utasok természetesen az MTA-t teszik felelőssé. A tömegközlekedési cég szerint nem ők a hibásak, de dolgoznak az Apple-lel a probléma megoldásán. A megoldás az lehet, ha az Apple eszközökön bővebb tájékoztatás jelenik meg az Express Transit funkció bekapcsolása előtt.

A dupla fizetés az utazók szinte elhanyagolhatóan kis részénél jelentkezett. Az MTA közleménye szerint harminc utazó jelentkezett panasszal és eddig több mint ötmillió tranzakciót bonyolítottak le az OMNY terminálok használatával. Mivel azonban a dupla fizetésről a Twitteren is sok szó esett, illetve a Gothamist híroldal is nyomozott az ügyben, így mégis meg kell oldania az MTA-nak a problémát.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?