Nem cseréli robotra a pénztárost, de a pakolást már nem bízza rá a Panasonic új bolti technológiája.

(fotó: Peyri Herrera / Flickr CC-BY)
Az Amazon pár hete bemutatta, hogyan fog kinézni a jövő boltja. A cég a polcokon és az árukon kívül kidobott mindent, eladók helyett kamerák és szenzorok állapítják meg mit vettünk, és a telefonunk azonosít bennünket. Most a Panasonic is előrukkolt a saját rendszerével, amihez nem kell teljesen új boltokat építeni, és még a készpénzzel is tud mit kezdeni.
Egyelőre még csak egy oszakai boltban teszteli a Panasonic a Reji Robo, azaz pénztáros robot nevű rendszert. A cég korábban is gyártott olyan pénztárakat, ahol a vevők önkiszolgáló módon, a vonalkódokat leolvasva fizethettek. A Reji Robo azonban teljesen más. A szenzorokkal felszerelt kosár tudja, hogy mit raktak bele. Az önkiszolgáló pénztár pultjára téve pedig még arra is képessé válik, hogy szatyorba rakodja az árukat.
A Panasonic is gondolkodik azon, hogyan tehetné még automatikusabbá a vásárlást.
Ha erős a kereslet, reméljük, hogy olyan módszereket is kidolgozhatunk, amelyeket használva a vevők a kassza előtt elsétálva fizethetnek
– mondta Sandanobu Takemasu, a mostani tesztnek helyet adó Lawson üzletlánc elnöke.
Pénztárosnak egy Panasonic technológiás boltban sem jó lenni
Addig is, amíg az igény megszületik a teljesen automata fizetésre, a Panasonic kisebb lépésekben halad. A Reji Robo rendszer olyan országokban is üzembe helyezhető, ahol a többség nem mobiltelefonnal vagy bankkártyával fizetne, hanem készpénzzel. Az Amazon kísérleti boltja ezzel szemben feltételezi az okostelefon, Amazon regisztráció és a mobilfizetés elfogadottságát. Abban viszont mindkét megoldás hasonlít, hogy kiépíti a folyamatból a pénztárosokat.
Szólj hozzá