
Az Apple és a Meta eddig sem szerette egymást. Ez a platformkapitalizmus már csak olyan, hogy mindenki monopolszerepre törekszik, és a felhasználók kényelmét figyelmen kívül hagyva harcolnak. Ezt a helyzetet módosította annyival az Apple, hogy hétfőn változtatott az App Store szabályzatán úgy, hogy az App Store-ban jelen lévő alkalmazásokon keresztül zajló vásárlások, amelyek után 30 százalék jutalék jár az Apple-nek, körébe beletartozzon a facebookos boostolás is.
Azaz, ha az Apple megkísérel zsebre tenni 30 százalékot az összes kiemelésből és boostolásból, amit a tartalomtulajdonosok mobilról indítanak. Ez a pénz eddig a Facebooknál landolt, most viszont az Apple eszközökön keresztül indított vásárlásoknál csak a 70 százalék érkezik majd meg a Facebook számláira.
A Meta szerint az Apple másokkal szemben növeli a saját piaci részesedését, amely az ígéreteivel szemben is történik. A változás által károsan érintett egyéb közösségi médiás cég (Tiktok, Instagram vagy Twitter) egyelőre nem nyilatkozott az ügyről.
Érdemes észben tartani, hogy az Apple a reklámok kiszolgálásában és a metaverzum építésében is versenytársak. Igaz, az Apple VR-szemüvege egyelőre nem jutott el a piacra.
Szólj hozzá