Jelentős növekedéssel zárta a fesztiválszezont a készpénzmentes fizetéssel foglalkozó magyar fintech cég, a Festipay.

(fotó: Sziget)
Magyar cégről szóló hír, még ha sajtóközlemény is, nem gyakran szokott szembejönni az angol nyelvű fintechsajtóban. A Finextrán azonban ma egy ismerős márka tűnt fel, a Festipay. A cég a fesztiválszezon végével összefoglalta az eredményeit.
A fesztiválos érintőkártyás megoldásokat szállító cég idén kitört kelet-közép Európából. A kolozsvári Untold és négy másik romániai fesztivál mellett két francia eseményen is Festipay kártyával fizethettek a látogatók. Ezzel a cég megháromszorozta a külföldi fesztiválok számát. Magyarországon tizenöt eseményre telepítettek készpénzmentes fizetési megoldást – mondta Márki László, a Festipay vezérigazgatója.
A készpénzmentes fizetés terjedésével a költések mértéke is nőtt. Idén hétmillió tranzakciót bonyolítottak a cég rendszerén, ez durván 30 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi évhez képest. A fenti számból 2,8 millió tranzakcióért a Sziget felel, további 670 ezerért pedig a Balaton Sound.
A fesztiválkártyás fizetések mellett a paypassos tranzakciók száma is nőtt. A Szigeten 300 ezer bankkártyás fizetés volt – duplája a tavalyinak. A duplázódás a Balaton Soundra és a Voltra is igaz, ám ott lényegesen kisebb volt korábban a kártyás fizetések száma.
Szólj hozzá