Ahová szöveget lehet írni, oda disznóságokat is lehet írni. A pénzintézeteknek fel kell arra készülniük, hogy az ilyen esetekben segítsenek a sértettnek.

(Fotó: Philippe Put CC-BY-SA)

Vannak bűncselekmények, amelyekre minden pénzintézet rutinból tud válaszlépéseket tenni. Egy kártya ellopását, csalást követő lépéseket minden ügyintéző tudja. Egyre többet hallani azonban másfajta tettekről is, amelyek, úgy tűnik, meglepik a pénzügyi szférát.

Az ügy aktualitását egy Jack Roach nevű brit férfi esete adja, aki fél éves kapcsolatának lezárultát nem tudta feldolgozni. Ehelyett korábbi barátnőjének, Rachel Thomas-Tearnek a számlájára kis összegű utalásokat küldött, összesen 41-et, amelynek a közlemény rovatába mindenféle zaklató szövegeket írt.

Roach az után folyamodott ehhez a módszerhez, hogy a nő letiltotta minden közösségi média oldalon, és már az ismeretlen számról érkező hívásokat sem vette fel. Illetve, hogy a különböző virágküldeményekkel nem sikerült helyrehoznia a megszűnt kapcsolatot. Roach elismerte a zaklatást, elfogadta a száz fontos büntetést és a két éves távoltartó végzést, amelynek értelmében meg se közelítheti exbarátnőjének a lakását.

Az ügy felvet további fintech kérdéseket is. Hogyan intézne egy ugyanilyen ügyet egy olyan pénzügyi szolgáltató, amelynek helyi jogi képviselete nincs? Illetve, és ez még fontosabb, mit kezdhet az az áldozat, aki a bántalmazó szövegeket módosíthatatlan, blockchaines üzenetben kapja meg?


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?