A Paypass és a bankkártyahasználat terjedése javíthat a helyzeten. Az érintős fizetést már használók azonban már szívesen fizetnének telefonnal.

A Gránit, az MKB és az OTP is lehetővé teszi, hogy az ügyfeleik digitalizálják a bankkártyájukat. Az appba töltött kártyával ugyanúgy lehet fizetni, ahogy egy Paypass bankkártyával tesszük. A beépített biztonsági megoldásoknak köszönhetően pedig a telefon ellopása vagy az adatok kikerülése esetén sem kerül veszélybe a számlán tárolt pénz.
A remekül hangzó elmélet ellenére a GKI felmérése szerint nagy a bizalmatlanság a mobiltárcákkal szemben. Ez pedig gátolja az ilyen fizetési megoldások elterjedését.
A közvéleménykutatás ezer fős, reprezentatív felmérésének válaszadói közül 25 százalék nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztáraknál. Leginkább a 30-40 év közöttieket érdekli a lehetőség (46 százalék), őket követik a harminc alattiak (34 százalék), az idősebbek körében viszont kisebb a nyitottság a telefonos fizetésre. (Igaz, ők azok, akik Paypasst sem használnak, derült ki egy korábban kiadott GKI elemzésből.)
Ha szűkítjük a résztvevőket, és csak a bankkártya tulajdonosokat nézzük, akkor a telefonos fizetés iránt érdeklődők aránya 43 százalékra ugrik fel. A Paypasst használók – még szűkebb kategória! – esetében pedig 63 százalék az érdeklődők aránya.
A kutatócég szerint az érdeklődés elég nagy ahhoz, hogy a bankoknak megérje fejlesztésbe fogni miatta. A barátkozás pedig gyorsul a bankkártyahasználat terjedésével és az érintős fizetés népszerűbbé válásával.
Szólj hozzá