A kártyatársaság token alapú fizetésekre állhat át.

Mastercard célul tűzte ki, hogy 2030-ig megszüntesse az online vásárlások során a kártyaadatok megadásának szükségességét. Ez a lépés hozzájárul az e-kereskedelem biztonságosabbá és könnyebben elérhetővé tételéhez.

A cég közleménye hangsúlyozza az érintésmentes fizetések jelentőségének növekedését a személyes vásárlási tapasztalatokban. Ezzel párhuzamosan a vállalat arra is rávilágít, hogy az online vásárlások terén is megvalósítható hasonló felhasználói élmény.

Tokenek a kártyaadatok helyett

A változás gyakorlati megvalósítása során a Mastercard a hagyományos kártyaszámokat egy biztonságos tokennel váltja fel, amelyet a 2014-ben elindított tokenizációs szolgáltatáson keresztül bocsátanak ki. Ezt a tokent használják fel a tranzakciók során, így azok nem tartalmaznak érzékeny adatokat.

A Mastercard bankokkal, fintech cégekkel, kereskedőkkel és más partnerekkel együttműködve kívánja biztosítani a zökkenőmentes átállást. Az kezdeményezés célja a fizetési folyamatok egyszerűsítése és a csalásokkal szembeni védelem erősítése.

A fejlesztés elősegíti a Mastercard online fizetési megoldása, a Click to Pay integrációját a kereskedők és bankpartnerek között. A biometrikus azonosítás bevezetése mellett megszűnik a jelszavak használatának szükségessége az online tranzakciók során. A rendszer úgy van kialakítva, hogy a kártyaadatok automatikusan frissüljenek a kereskedők rendszereiben vagy elektronikus pénztárcákban, amikor a kártyák megújulnak vagy cserélődnek.

Innováció éllovasa Európa

„Európában a tokenizáció egyre nagyobb lendületet kap. A kényelem és a csökkenő csalási ráta magukért beszélnek. Meg vagyunk győződve róla, hogy terveink 2030-ig történő megvalósítása minden érintett számára, beleértve a vásárlókat, kiskereskedőket és kártyakibocsátókat is, előnyös lesz” – mondta Valerie Nowak, a Mastercard termékfejlesztésért és innovációért felelős ügyvezető alelnöke.

A Mastercard szerint a tokenizáció gyorsan elterjedt, és a hálózatán keresztül a világszerte történő e-kereskedelmi tranzakciók mintegy negyedét teszi ki. Európa mindig is élen járt az érintés nélküli fizetések és a modern online banki szolgáltatások bevezetésében, így az európai piac lett a választott helyszín a tokenizáció teljes kiterjesztésére. A Mastercardnál úgy vélik, hogy a tokenizációra való áttérés olyan jelentőségű lesz, mint a chip és PIN, valamint az érintésmentes fizetés bevezetése.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?