A levest még nem tudja kivinni a robot, de a korábbi fizetési adatainkból már tudja, mit szeretünk enni. Ha nem vigyázunk, ránk is tukmálja.

A pincérkedésben még nem elég jók a robotok, Kínában egy étteremnyit rúgtak ki belőlük, a rendelések felvételét és a fizetést viszont rá lehet bízni.

pepper robot
Ételeket nem visz ki a Pepper robot, de rendelést tud felvenni
(fotó: Dick Thomas Johnson / Flickr CC-BY)

A pesszimista technológusok szerint a mai munkák nagy részét robotok fogják végezni a távoli jövőben, az emberek pedig vagy a ma még nem is létező állások valamelyikét töltik majd be vagy próbálnak nem unatkozni nagyon. A szingapúri Pizza Hutban hamarosan kézzelfogható lesz ez a trend. A fizetőpincérek közé az év végéig beáll a Softbank Robotics Pepper nevű robotja, akinél a MasterCard digitális tárcájával lehet mobilon fizetni.

Nem ez Peppernek a legjobb állása, ha rosszindulatúak lennénk, azt is mondhatnánk, hogy lecsúszóban van. Fél éve még az IBM jövőkonferenciáján volt előadó, most pedig csak fizetőpincér egy Pizza Hutban. Valójában azonban nagy előrelépés az új munka a robot gyártójának, amely a pénztárosok és recepciósok helyére is Pepper egységeket ültetne. A robot mindig kedves a vendégekkel és éjszaka is fel lehet csörögni, nem álmos akkor sem, ha hajnali műszakba osztják be.

Az IBM konferenciájára is a jó tulajdonságai miatt vitték el Peppert. Humanoid arccal rendelkezik, tud beszélni, sőt még gesztikulálni is képes, ugyanakkor az agyát rá lehet kötni bármilyen intelligens rendszerre. Képes ugyanazt tudni, mint az IBM kérdésekre válaszoló, dokumentumokat megtanuló Watson kognitív rendszer, de mellette nem tűnik számítógépnek.

Az sem véletlen, hogy amikor a Pepperből újabb adagot dob piacra a gyártó, pillanatok alatt elkapkodják. 2015 karácsonya után egy perc kellett ahhoz, hogy a Softbank ezer darabos készletét megvegyék.

És hogy mit tud majd a mastercardos adatokhoz hozzáférő Pepper? Képes lesz ajánlani a kedvenc üdítőnket, megpróbálhatja ránk tukmálni azt a desszertet, amiről emberfeletti erővel mondtunk le rendeléskor. Olyan lehet, mint egy jó pincér a törzshelyünkön, csak a régi ismeretség során felszedett információk helyett vásárlási adatokból dolgozik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?