Kínában és Európában is terjeszkedik a Samsung Pay. Olyan technológiát dolgoztak ki, ami bankkártyának tudja álcázni a telefont.

Régi közkeletű bölcsesség, hogy az okostelefon a jövő tárcája. Magyarországon a Mobiltárca Egyesület dolgozik ezen, például azzal, hogy havi rendszerességgel megrendezik a mobilfizetési meetupot, amin az érdeklődők és a fizetési szakmában dolgozók beszélgethetnek. A fejlesztés azonban nagyobb léptékben is zajlik: technológiai óriáscégek dolgoznak azon, hogy az ő megoldásukat használják a legtöbben.

samsung pay
Kínát a Samsungnak sem lesz egyszerű meghódítania
(fotó: Maurizio Pesce / CC-BY)

A legnagyobb androidos telefongyártónak számító Samsung több nagy bejelentést is tett a napokban. Az első ugyan Európától távoli, de a terület szempontjából fontos. Partnerségi szerződést kötöttek a legnépszerűbb kínai fizetési szolgáltatóval, az Alipay-jel. A szolgáltatásnak 450 millió regisztrált felhasználója van – ez nagyjából az Egyesült Államok és Mexikó összlakosságának felel meg – és ebből 270 millióan havi rendszerességgel használják is.

A Samsungnak azért fontos ez a partneri viszony, mert a saját fizetési megoldással rendelkező Apple nem tud felmutatni hasonlót. Az Apple Pay ugyan elindult Kínában, de nincsenek erős szövetségesei. A kaliforniai cég megoldása ugyan kényelmesebb, a telefon terminálhoz érintésével lehet fizetni, míg az Alipay használatához appot kell indítani és be kell olvasni egy QR-kódot, de ez önmagában kevés a piac meghódításához.

Kisebb, de nekünk érdekesebb bejelentés, hogy a néhány hete az Egyesült Királyságban elindult Android Pay után a Samsung fizetési megoldása is bemutatkozik Európában. A City A.M. értesülései szerint június elején Spanyolországban lesz először elérhető a szolgáltatás, majd az amúgy is érintés nélküli fizetési lázban égő Egyesült Királyságban is elindítják. Még a londoni metrón is lehet majd jegyet venni a telefon odaérintésével.

És hogy miért megy a harc? A Business Insider becslése szerint idén 75 milliárd dollárt fognak mobilos vásárlás segítségével elkölteni csak az Egyesült Államokban. 2020-ra pedig ez az összeg 503 milliárdra fog növekedni. Minden piaci szereplő azt szeretné, ha ez az ő rendszerén áramolna keresztül.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?