Az üzleti hírek középpontjában a Monzo neobank áll, amely friss befektetésekkel erősíti piaci pozícióját, míg a svájci Alpian és az izraeli Honeycomb is jelentős mérföldköveket ért el.
Új befektetési hullám a Monzonál
Az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező Monzo bank az idei év során már 615 millió dollárt vont be, ami fennállása óta a bevont tőkéjének több mint 40 százalékát teszi ki. A márciusi 425 millió dolláros befektetést követően további 190 millió dollár gyűlt össze, ami az értékelését 5 milliárd dollárról 5,2 milliárdra növelte. Monzo jelenleg több mint 9 millió lakossági és 400 ezer vállalati ügyféllel büszkélkedhet, és a bevételei a legutóbbi pénzügyi évben megduplázódtak.
Alpian, a prémium pénzügyi szolgáltatások új generációja
Az Alpian, egy svájci premium digitális pénzügyi platform, 40 millió svájci frankkal bővítette tőkéjét, ezzel a Series C fordulója összértéke 76 millió svájci frankra, azaz körülbelül 83,5 millió dollárra nőtt. A cég a mindennapi banki szolgáltatások és személyre szabott befektetések kombinációjával kínál újításokat, és ügyfélbázisa az elmúlt négy hónapban több mint kétszeresére nőtt.
Biztosítás modern köntösben
Az izraeli központú Honeycomb, amely főbérlők számára nyújt biztosítást, 36 millió dollárt vont be a legutóbbi Series B tőkebevonási fordulójában. Az insurtech vállalat ezzel az összeggel fennállása óta már 55 millió dollárt gyűjtött be. A mesterséges intelligencia által vezérelt platformja az Egyesült Államok területének körülbelül 60 százalékán kínál szolgáltatásokat, és a következő 12 hónapban célja a biztosított ingatlanok értékét megháromszorozása.
Ezek a jelentős fejlesztések és befektetések bizonyítják, hogy a fintech és insurtech iparágak továbbra is virágzó területek maradnak a globális pénzügyi szektorban.
(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)
Szólj hozzá