Érdemes figyelni az indiai piacra. A nagy netes cégek részben ott játsszák le a pénzküldési és appos fizetési harcaikat.

A Google már megint fordítva csinálja a dolgokat, mint ahogy szokás. A legtöbb cég előbb csinál egy chatklienst, majd utána arra szögeli rá a fizetési megoldását, amikor rájön, hogy fintech is kell a portfólióba. Erre a Google ráadásul fel is van készülve, cégen belül van négy-öt versenyző chat megoldásuk (Allo, Duo, Hangouts és most érkezik a vállalati chatjük), csak egyet ki kellett volna választani.
Ezzel szemben az történik, hogy a cég indiai kísérleti fizetési appja, a Tez bővült chat funkcióval. És még logika is van a lépés mögött. A WhatsApp elindította az alkalmazáson belüli pénzküldést, amivel kényelmetlen helyzetbe hozta a Google-t. Az egyetlen lehetőség a bővítés volt.
A Tez egyébként is sokat okosodott a tavalyi indulása óta. Kezdteben csak pénzküldésre volt használható, mára már közműszámlákat is be lehet rajta keresztül fizetni.
A helyzetben talán az a legszórakoztatóbb, hogy a Google korábban megpróbálta felvásárolni a WhatsAppot. Amennyiben ez sikerült volna, úgy nem szenvedne hiányt a netes óriás csevegős szolgáltatásokban, és a probléma fel sem merül. A WhatsApp azonban a Facebook 19 milliárd dolláros ajánlatát fogadta el.
Szólj hozzá