Februárban Párizsban fog kalapács elé kerülni az RM Sotheby’s árverésén a világ egyetlen Isdera Commendatore 112i szupersportautója – írja a Motortrend. Ha a Mad Max jövőt elkerüljük, akkor az autó várhatóan a mostani 1-3 millió dolláros árnál nem lesz olcsóbb már a jövőben a kocsi. Ettől még nem számít jó befektetésnek, csak nagyon érdekesnek.
Ne érezze magát az se rosszul, aki eddig nem hallott az Isdera Commendatoréről. Az autó elkészítését japán befektetők támogatták a kilencvenes évek elején. Mire azonban a Commendatore elkészült 1993-ban a japán gazdasági csoda parkolópályára állt, magával sodorva egy seregnyi autós fejlesztést, ideértve ezt a szupersportautót is.
A kocsi tizenkét hengeres motorja ugyanaz a hat literes gép, ami a W140 S és CL Mercedesekben vagy a Pagani Zondákban is dolgozik. A manuális váltót a RUF tervezte a kocsihoz, mert a Mercedes soha nem kínálta ezt a motort automata váltó nélkül. A felfüggesztést a Porschétól vette át a cég, de a biztonság kedvéért a Bilstein és a BBS tuningalkatrészeit is beszerelték. Alacsonyabban is ül a Commendatore, mint bármelyik korabeli Porsche.
A japán buborék kipukkadása után egy svájci konzorciumhoz került a Commendatore gyártása, de általuk sem készült újabb példány a kocsiból. Az egy létező darabot viszont átszabták. Például leszerelték róla a periszkópra hajazó visszapillantó tükröt. A Commendatore most eredeti állapotába visszaállítva keresi az új gazdáját. A kocsi lényegében még bejáratós, alig több, mint tízezer kilométert futott.
Ugyanezen a februári árverésen lesz még pár érdekes darab: korai Audi Quattro, Lancia Delta Integrale HF Evoluzione II egyedi Zagato karosszériával és persze Lamborghini Miura Bertone kiadásban. Érdemes átlapozni a katalógust.
Szólj hozzá