A cég NFT-kibocsátását olyan trükkösen használta ki egy csoport, hogy az már szinte művészet.

A cég szeret kísérletezni. Ez egy korábbi metróbérletes cipő. Igen, tömegközlekedéses. (Fotó: Adidas)

A legnagyobb jóindulattal közelítve az NFT-khez sem mondhatunk mást, mint hogy erősen kísérleti technológiáról van szó. Jóindulat híján természetesen egyszerűbb a dolgunk, hiszen akkor egy rendkívül környezetkárosító spekulatív pénzügyi termékkel van dolgunk.

A héten az Adidas jött rá, hogy nehezebb dolga lesz a területen, mint gondolta. A cég egy NFT sneaker és tracksuit – a továbbiakban edzőcipő és mackó – kollekciót dobott piacra. Mivel gyűjtői darabról van szó, mert egy NFT aztán tényleg nem viselhető, ezért maximálták is az egy vásárló által megvehető példányok számát. Az akcióban a BoredApe, a Gmoney és a Punkscomic is részt vett, szóval egyfajta all star NFT-nek ígérkezett a virtuális edzőcipő.

Mivel azonban az NFT vásárlás az Ethereum blockchainen zajlott, amelynek fontos funkciója, hogy lehetővé teszi az okosszerződések futtatását, ezért az Adidas csúnyán pórul járt. Pár órával az NFT kibocsátása előtt egy ügyfél elindított egy okosszerződést, amely 165 további okosszerződést hozott létre. A 165 okosszerződés megvette a fejenként vásárolható két darab Adidas NFT-jét, majd azok tulajdonjogát átadta a szerződést létrehozónak. Így egy vásárló valójában 330 pár virtuális dorkót szerzett be. Ezek után az alszerződések megsemmisítették magukat.

Az akció – írja Montana Wong, aki kinyomozta a nagy tornacipővásárlás menetét – nem volt olcsó. 104 ezer dollár volt a tranzakciós költség, 252 ezer dollár pedig az NFT cipők ára. Az érdeklődés azonban annyira megugrott az Adidas cipők iránt, hogy ha most megszabadulnak a kollekciótól, akkor 600 ezer dolláros profitot könyvelhetnek el az anonim mackónadrág spekulánsok. Lehetséges azonban, hogy megtartanak párat a gyűjteményből, mert 2022-re az Adidas ingyenesen elérhetővé tett fizikai tárgyakat (limitált szériás melegítőt például) ígér az NFT-k tulajdonosainak


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?