Hetvenmilliárd dollárt spórolhatnak meg 2025-ig az Egyesült Államok bankjai, ha élnek az automatizálás és munkavégzést segítő technológiák nyújtotta lehetőségekkel – írja az Accenture jelentése alapján a Bank Innovation.
A tanulmány több összeget is tartalmaz, így nehéz lesz később tévedésnek minősíteni. A tágan vett pénzügyi szolgáltatások 87-140 milliárd dollárt spórolhatnak meg, a biztosítási szektor 44 milliárdot, tőkepiaci cégek pedig 25 milliárdot.
Vannak olyan munkák, amiket automatizálni lehet
– mondta Cathinka Wahlstrom, az Accenture amerikai pénzügyi-technológiai részlegének vezetője. Ez azonban pozíciók megszűnésével, felmondásokkal vagy a munkaerő átképzésével jár. Azok számára, akik a cégeknél maradnak a technológia előnyt jelenthet: megkönnyítheti a munkájukat az unalmas részek elvégzésével.
Ez egy lehetőség, nem valami olyasmi, amitől félni kell. Ha jól csinálják, akkor a produktivitást és az ügyfelek elégedettségét is növeli
– mondta Wahlstrom. Arra nem tért ki, hogy ez a pénzügyi szektorban dolgozókat hogyan kellene, hogy megnyugtassa.
A tanulmány szerint a hitelminősítést végzők, a pénzügyi tanácsadók, értékesítők, a brókerirodák kapcsolattartással foglalkozó emberei és a banki ügyintézők felének munkája lesz automatizálva vagy technológiával megtámogatva. Wahlstrom szerint a tehetősebb kliensek által igénybe vett privátbankári szolgáltatások sem védettek az automatizációtól. Igaz, könnyű elképzelni, hogy itt a digitalizáció nem a bankárok leépítésével jár.
Szólj hozzá