Az nem lehet, hogy mindenki csak utasbiztosítást és használat alapú autóbiztosítást akar eladni.

Ilyen jószágokat is lehet biztosítani (Fotó: kees torn CC-BY-SA)

Vadul érdekes szakértői cikk jelent meg a Techcrunchon arról, hogy az insurtech terület merre tud nőni. Chris Downer, az XL Innovate biztosítási területre specializálódott kockázati tőkebefektető cég vezetője úgy látja, hogy egyelőre csak a kézenfekvő területeken vannak jelen a startupok.

Még erősebb állítása, hogy a bonyolultabb, az üzlet ismeretét igénylő területekre sem a Google, sem az Amazon nem merészkedett be. Az ilyen szolgáltásokon dolgozó startupok pedig súlyosan alulfinanszírozottak. Az insurtechbe ömlő pénz durván 90 százalékát egyszerűbb startupok kapják meg, a kereskedelmi biztosításokra csupán tíz százalék marad. Ez a Deloitte becslése szerint 57 millió dollárra rúgott 2018 első felében.

Downer szerint a helyzet azért alakult ki így, mert az insurtech startupokat a szakmán kívülről érkezők alapították. Ők pedig az általuk látott a biztosítások értékesítésében vagy az autóbiztosításban felmerülő problémákat kezdték el megoldani.

Hogy mivel lehetne ennél többet adni? A szakértő a Cape Analytics nevű céget hozza példának, ami légifotókból és gépi látásból gyártott olyan megoldást, ami egyszerűbbé teszi a kockázatbecslést. A Cape adatai szerint az amerikai házak 8 százalékának szorul erősen javításra a teteje. A rossz minőségű tetők viszont 50 százalékkal gyakrabban dőlnek össze, azaz valószínűbb a káresemény és a kártérítési összeg is nagyobb.

A további példákért – és egyébként is – érdemes elolvasni Downer cikkét. A befektető szerint a 2021-re 900 milliárdosra hízó kereskedelmi biztosítási prémiumok piacán bőven akad tennivaló. Az insurtechben viszont csak akkor jelennek meg ezek a trükkösebb biztosítási területek, ha a szaktudással rendelkező emberek is elkezdenek insurtech cégeket alapítani.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?