Az nem lehet, hogy mindenki csak utasbiztosítást és használat alapú autóbiztosítást akar eladni.

Az nem lehet, hogy mindenki csak utasbiztosítást és használat alapú autóbiztosítást akar eladni.

Ilyen jószágokat is lehet biztosítani (Fotó: kees torn CC-BY-SA)

Vadul érdekes szakértői cikk jelent meg a Techcrunchon arról, hogy az insurtech terület merre tud nőni. Chris Downer, az XL Innovate biztosítási területre specializálódott kockázati tőkebefektető cég vezetője úgy látja, hogy egyelőre csak a kézenfekvő területeken vannak jelen a startupok.

Még erősebb állítása, hogy a bonyolultabb, az üzlet ismeretét igénylő területekre sem a Google, sem az Amazon nem merészkedett be. Az ilyen szolgáltásokon dolgozó startupok pedig súlyosan alulfinanszírozottak. Az insurtechbe ömlő pénz durván 90 százalékát egyszerűbb startupok kapják meg, a kereskedelmi biztosításokra csupán tíz százalék marad. Ez a Deloitte becslése szerint 57 millió dollárra rúgott 2018 első felében.

Downer szerint a helyzet azért alakult ki így, mert az insurtech startupokat a szakmán kívülről érkezők alapították. Ők pedig az általuk látott a biztosítások értékesítésében vagy az autóbiztosításban felmerülő problémákat kezdték el megoldani.

Hogy mivel lehetne ennél többet adni? A szakértő a Cape Analytics nevű céget hozza példának, ami légifotókból és gépi látásból gyártott olyan megoldást, ami egyszerűbbé teszi a kockázatbecslést. A Cape adatai szerint az amerikai házak 8 százalékának szorul erősen javításra a teteje. A rossz minőségű tetők viszont 50 százalékkal gyakrabban dőlnek össze, azaz valószínűbb a káresemény és a kártérítési összeg is nagyobb.

A további példákért – és egyébként is – érdemes elolvasni Downer cikkét. A befektető szerint a 2021-re 900 milliárdosra hízó kereskedelmi biztosítási prémiumok piacán bőven akad tennivaló. Az insurtechben viszont csak akkor jelennek meg ezek a trükkösebb biztosítási területek, ha a szaktudással rendelkező emberek is elkezdenek insurtech cégeket alapítani.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?