A mini-kötvények könnyen érkező nagy nyereséget ígérnek, de veszélyesek. Az FCA az online reklámozóknál fogná meg a veszélyes befektetéseket.

(Jon Russell / Flickr CC-BY-SA)
(fotó: Jon Russell / Flickr CC-BY-SA)

Nem tesz eleget a Google az átverős befektetési ajánlatok ellen. A brit pénzügyi felügyelet szerint a cégnek szűrnie kell a platformján megjelenő hirdetéseket – írja a Reuters.

A britek kedden tiltották be a szabályozás alá nem eső mini-kötvények reklámozását. A tiltás egy évvel a London Capital & Finance (LCF) nevű cég bedőlése után érkezett. Az LCF 237 millió font értékben adott el kötvényeket 11600 kisbefektetőnek. A pénz nagy része odalett.

A tipikus mini-kötvényt agresszíven reklámozzák az interneten, jelentős nyereséget ígér, és mivel nem szabályozott befektetési forma, ezért a Financial Conduct Authority (FCA) szabályozó hatóság csak a reklámokon tud fogást találni. Az FCA elsősorban a nagy webes cégeknél akarja elérni, hogy szűrni kezdjék a hirdetéseket.

El kell érnünk azt, hogy ha be tudjuk mutatni, hogy egy oldal káros, akkor [a netes cégek] leveszik

– mondta Andrew Bailey, az FCA vezetője.

A vezető szerint nem vezet sehová, ha egyesével kell vizsgálniuk a reklámokat. A tiltás január elsején lép életbe és egyelőre 12 hónapig tart. Az egy év alatt az FCA kidolgozza a mini-kötvények hirdetésének végleges szabályozását. Amíg ez elkészül a kockázatos mini-kötvnyeket csak a legalább évi százezer fontot kereső, 250 ezer fontos vagyonnal rendelkező befektetőknek lehet ajánlani.

Az FCA maga kereszttűzbe került a London Capital & Finance bedőlése után. A befektetők szerint túl későn lépett közbe a hatóság.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?