Az autóipari szakértők szerint nem bizonyítható, hogy a kriptópiac gyengélkedése miatt lehet olcsóbban kevés kilométeres szupersportautót venni. Az infláció is segít.


(Fotó: Ben / CC-BY)

Hetek óta kering az a közszájon forgó bölcsesség, hogy a kriptóból meggazdagodók piacra dobták a Lamborghinijeiket és McLarenjeiket, akkora a baj. A két autó eleve nem ugyanúgy veszít az értékéből, aki működőképes és az értékét tartani is képes kocsira vágyik, az inkább az előbbit vegye. A The Verge azonban leellenőrizte, hogy tényleg dömpingáron lehet-e szupersportautót venni.

Lőjük le a poént, hogy akik csak a válaszért jöttek, ne fáradjanak a további olvasással: nem. Több eladó kocsi van ugyan a piacon, de még nem állt be az az állapot, hogy két akciós joghurthoz hozzácsapnak egy McLarent a pénztárnál.

A lap három függelten forrást is megkért a piac értékelésére. Az Autotrader szerint a 100 ezer dollárnál drágább autókból megduplázódott a kínálat a tavalyi, összeomlás előtti állapotokhoz képest. Ugyanakkor annyi tényező hat erre a piacra, hogy a szakértők nyugodt szívvel nem tudták kijelenteni, hogy a kriptovaluták értékvesztése miatt növekedett meg a kínálat.

Az autókereskedelmi adatokkal dolgozó Edumuds szerint korai bármilyen okot megjelölni. Pedig hetven különböző márka autóinak kereskedelmi adatait próbálták bevonni a vizsgálatba. Az adatbázisuk így a szupersportautók mellett a Rolls Royce vagy a Bentley használtpiaci forgalmát is tartalmazta. Találtak azonban egy érdekes jelenséget: a nagy kriptós csődök előtt egy héttel nőtt meg a drága autók értékbecsléseinek volumenje. A cég szakértője szerint ez kevés ahhoz, hogy bennfentes kereskedésről beszéljenek, ugyanakkor az adat elgondolkodtatja az embert.

Végül pedig a Twitteren CarDealershipGuy nevű független, nagyértékű autókkal foglalkozó kereskedőt is megkérdezte a lap. Aki szerint egyes egzotikus autók – különös tekintettel a Lamborghini Urus SUV-ra és a Mercedes G-osztályos terepjárókra – árai csökkentek. Néhány hónapja még 300 ezer dollár közeli áron mozogtak a luxus felszereltségű Mercedes G terepjárók, ma ez az ár a harmadával alacsonyabb. A piaci korrekció miatt a kereskedők olyan ajánlatokat is elfogadnak, mondta a lapnak CarDealershipGuy, amik korábban elképzelhetetlenek voltak.

Korábban hasonló folyamat játszódott le a luxus órák piacán. Erről a Bloomberg is tudósított. Akkor azonban az autók árai még stabilan tartották magukat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?