A Google és a szingapúri nemzeti tőkealap szerint 2025-re a kolbászból font kerítéseket is aranyra cserélik a térségben.

Szingapúr Ázsia pénzügyi központja akar lenni és ezen nem spórol (Fotó: Mike Behnken / CC-BY-SA)
(fotó: Mike Behnken / CC-BY-SA)

Óriási növekedés előtt áll a Google e-Conomy SEA jelentése szerint a dél-kelet-ázsiai piac. A következő hét évben megháromszorozódva 240 milliárd dolláros piaccá válhat a térség. Különösen jó hír, hogy a Google és a szingapúri Temasek nemzeti vagyonalap közös felmérése 200 milliárd dollárosról emelte fel a becslését a most közzétett 240 milliárdosra. Azaz a növekedés ütemét korábban alábecsülték.

A dél-kelet-ázsiai térség hat legnagyobb államában 350 millióan használnak internetet. Idén ők 72 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak, ami jelenetős lépés a 2015-ös 19,1 milliárdos értékről. A legjelentősebb szeletet az online média jelenti, de a tanulmány szerint az e-kereskedelem hamarosan megelőzheti azt. Erősek még az utazási szolgáltatások online verziói és az Uber helyi megfelelői. A Grab – amely a közelmúltban felvásárolta az Uber ázsiai leányvállalatát – és versenytársa, a Go-Jek a 2015-ös 1,5 millió felhasználóját mostanra 8 milliós táborra duzzasztotta.

Az e-Conomy jelentés szerint az online utazási szolgáltatások és az e-kereskedelem előretörésére lehet számítani. 2025-re Indonézia 100 milliárd dolláros országgá válik, de a thaiföldi netezőktől befolyó 43 milliárd vagy a vietnamiak által a neten elköltött 33 milliárd is jól hangzik.

A helyzet egyetlen szépséghibája, hogy a legtöbb kockázati tőkebefektetést a helyi unikornisok szerzik meg. A kisebb cégek tőkéhez jutási esélyei kevésbé kedvezők. A jelentés szerint azonban ezen a területen is tapasztalható javulás.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?