Az y-generációsokkal és az utánuk következő z-sekkel kapcsolatban gyakran hangzik el, hogy ők már a cégek társadalmi, környezeti hatásait figyelembe véve fektetik be a pénzüket.

Az y-generációsokkal és az utánuk következő z-sekkel kapcsolatban gyakran hangzik el, hogy ők már a cégek társadalmi, környezeti hatásait figyelembe véve fektetik be a pénzüket. A Swell Investing felmérése szerint a fenti vélemény azonban csak félig igaz.

Vajon mi rejlik az y-generációs tekintetek mögött? (Fotó: Streka Institute CC-BY)

A Swell kérdésére válaszolók 54 százaléka azt mondta, hogy egyelőre nem fektet be társadalomtudatosan. Igaz, ők azt is mondták, hogy a jövőben tervezik úgy elhelyezni a pénzüket, hogy az a világ javításán dolgozzon.

Ha az y-generációsok tartják a szavukat, akkor középtávon nagyon jó lesz dán szélenergiacégnek vagy épp Teslának lenni.

Kevesebb, aki már most is figyel rá

Egy kisebb hányad, 27 százalék válaszolta azt, hogy már most is úgy helyezi el a pénzét, hogy az jó ügyeket szolgáljon. A fennmaradó hányad viszont nem érdeklődik az ilyesfajta befektetési formák iránt. Tovább módosít a képen, hogy a tudatos befektetők közel fele (49 százalék) nem tud megnevezni három olyan céget, amelyben pénze van.

A felmérés hátránya, hogy kis mintán készült. 2200 amerikai felnőtt megkérdezésével zajlott, és közülük csak 436 esett bele az y-generációs korkategóriába. Arra viszont elegendők az adatok, hogy a társadalomtudatos befektetési módokon dolgozó startupok fellélegezzenek és az adatokat beírják a befektetést kérő diasoraikba.

Az új befektetési mód elterjedéséhez azonban nagyobb átláthatóságra van szükség. Illetve a tudatos befektetési cégeknek arról is meg kell győzniük az érdeklődőket, hogy a világ megjavítása legalább annyira jó hozammal jár, mint a lerombolása teszi.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?