Hat hónapra vagy tíz évre tud gondolkodni egy kiskereskedelemben dolgozó cégvezér a húsz százalékos magyar infláció és a kormány politikája miatt.

Fotó: Indofred CC-BY

Miniszteri szintig elhallatszik a SPAR hazai vezetőjének, Heiszler Gabriellának a panasza, de nincs hatással a kormányra és az árstopokra, amit a kereskedelmi szektor mond. A bolthálózat vezetőjével a Forbes készített interjút, innen emeljük ki a három leglényegesebbnek tűnő gondolatot.

  • Még a cég vezetőjét is meglepi bevásárláskor, hogy milyen számok szerepelnek a blokk végén. Mindez annak ellenére történik, hogy a belső statisztikákat és az árak trendjeit is ismeri. Ugyanakkor magán is megfigyelte azt, hogy egyre olcsóbb termékeket keres, illetve sok saját márkás terméket vásárol, hogy spóroljon. A statisztikák szerint a SPAR vásárlói is ugyanígy cselekszenek.
  • Az olcsó szénhidrátok felé fordulnak a vásárlók. Esik a fogyasztói kosár mérete, amit még valamennyire korrigál az infláció. A karácsonyi családi vacsorák és az ajándékok azonban már kisebb értékűek és kisebb léptékűek lesznek.
  • Az átlagosan húsz százalékos inflációt nem tudja csak spórolással kigazdálkodni a cég. Az akciós újság oldalszámainak csökkentésével, kevesebb biztonsági őr alkalmazásával és egyéb eszközökkel próbálnak küzdeni. Ezen természetesen az árstop sem segít, amely ellen azonban nem tudnak hatékonyan lobbizni.

A teljes interjú, amelynek elolvasását ajánljuk, a Forbes online felületén található meg.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?