Egy kedvesen értelmetlen hobbi és egy nehezebben megítélhető spekulációs forma talált egymásra a héten. A Hot Wheels bejelentette, hogy NFT kisautókat bocsát ki a WAX tárcával együttműködve.

(Forrás: Mattel)

Ugyan a Matchboxokból, Hot Wheelsekből és kevésbé ismert, felnőtteknek szánt kisautó gyártók termékeiből is voltak korábban is gyűjtői darabok, de viszonylag ártatlan hobbinak lehetett tekinteni eddig az autógyűjtögetést. Hétköznapi bevásárlás közben 3-4 ezer forintnál többet nem lehet elverni kisautóra, és akkor azzal az ember már restellnivaló mennyiséget pakolt a kosarába a mélyfagyasztott pulykatallér és a kenyér mellé.

Az Ebayen lehet ritkaságokat vadászni, de ezek ára sem bukik át jellemzően a százezer forintos áron. És aki ilyeneket szerez be, arra már valószínűleg szúrós szemmel néz a családja. A forgalom nagy részét pedig 5-600 forintos közönséges kisautók teszik ki. Még azt is megkockáztatjuk, hogy egészségesebb egy drágább Hot Wheelst venni, amire vágyik az ember, mint annak a kocsinak egy soha fel nem újítódó verzióját rohasztani a kert végében.

A kedden bejelentett Hot Wheels NFT Garage kapcsán azonban bizonytalanabbak az érzéseink. A digitálisan gyűjthető művek eddig erősen arra épültek, hogy spekulációs jószágként fogják őket használni. A Cryptopunks pixeles képei vagy Beeple nagyobb méretű képei sem azért voltak érdekesek, mert művészetként megragadtak volna valamit. A Hot Wheels NFT Garage – ami lényegében kisautók 3D-ben forgó képeit jelenti – sem jobb játék, mint egy igazi, elgurítható autó. Ellenben megvan benne az ígéret, hogy gyűjteményként értékes lesz.

A november 16-án elérhetővé váló 40 autós gyűjtemény darabja 15 dollárba kerül majd. Legalább háromszor annyiba, mint egy fizikailag is létező kisautó. A szerencsések pedig nem simán egy autó 3D-s modelljét találják majd a csomagban, hanem egy ritka, prémium vagy kincsvadászati kiadást belőle. Azaz egy ritkább 3D-s modellt. Ezek közül néhány valóban átváltható lesz valódi kisautóra, azaz kapcsolatot ápol a fizikai gyűjteményekkel.

Az elmúlt években a Hot Wheels már megpróbálta feltalálni magát újra egyszer. Az okos, chippel felszerelt, AR-es megjelenésű, mérhető eredményeket futó autók azonban nem lettek népszerűek. A felnőtt rajongók becsatornázásával sokkal jobb eredményeket ért el a cég. Nagy kérdés, hogy az NFT üzlet elég átlátható-e a mostani rajongóknak ahhoz, hogy erre is rákapjanak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?